Vorige maand vond ik mijn auto beschadigd terug. Er bleek een andere wagen op ingereden te zijn met vluchtmisdrijf. Een getuige had dit alles gezien en de politie gewaarschuwd. De bestuurder van de wagen bleek een minderjarige (zonder rijbewijs) te zijn. De wagen zelf was wel verzekerd op naam van de vriend/familie/kennis van de dader. Er werd door de politie een pv opgesteld waarvan ik een kopie ontvangen heb, samen met de naam van verzekeringsmaatschappij en de nummerplaat van de dader.
Mijn makelaar contacteerde Ethias (maatschappij van het dadersvoertuig), maar daar zeggen ze nog altijd geen aangifte ontvangen te hebben van een ongeval. Uiteraard heb ik niet zulke aangifte aangezien het een vluchtmisdrijf betreft.
Mijn maatschappij stuurde al een aangetekende brief naar de eigenaar van het voertuig om het ongeval te gaan melden bij zijn verzekeringsmaatschappij, maar zonder succes. Zij zullen kortelings iemand aan huis sturen om alsnog zijn aangifte te bekomen.
Intussen heb ik mijn voertuig laten herstellen en zelf de kosten hiervan gedekt. Ik ga ervan uit dat ik op termijn mijn geld terug zal zien.
Wat kan ik verder nog ondernemen indien de eigenaar van het voertuig blijft weigeren om aangifte te doen? Wanneer zie ik mijn geld terug, en wat met de intresten?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!