wanneer uitbetaling schadevergoeding ?

pimpampoen
Topic Starter

wanneer uitbetaling schadevergoeding ?

#1 , 31 mei 2011 17:33

Hallo iedereen

In januari 2011 had ik een verkeersongeval, ik was niet in fout.
Er was veel schade aan mijn wagen, heb verschillende lichamelijke letsels en ben tot op heden nog steeds werkonbekwaam.
De herstelling van mijn wagen duurde 6 weken, er werd geen vervangwagen ter beschikking gesteld. Aanvankelijk werd de wagen als totaal economisch verlies verklaard. ( de wagen was op het moment van het ongeval slechts 6 maand oud - geen omniumverzekering). Om de één of andere reden werd de auto toch hersteld. Herstelling werd niet goed gedaan, er is nog steeds zichtbare schade. De garagist werd op de hoogte gebracht met een aangetekend schrijven. Maar ik werd afgescheept. Heb dan contact opgenomen met het hoofdkantoor van het automerk. Ik wacht op nog op een antwoord.

Mijn medische kosten beginnen ook aardig op te lopen, verzekering betaalde me nog niets terug. Ook geen provisie.
Ik heb een rechtsbijstandsverzekering, maar weet niet goed of ik daardoor recht heb op een advocaat. Mijn verzekering zegt dat ze wachten op de verzekering van de tegenpartij om mij te kunnen vergoeden.
Iemand enig idee of dit normaal is dat dit alles lang blijft aanslepen ?
Hoe wordt de morele schadevergoeding bepaald ? Huishoudelijke schade ?
Ik kan werd nog niet opgeroepen door een arts van de verzekering.

Met dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2011 19:51

Ik heb een rechtsbijstandsverzekering, maar weet niet goed of ik daardoor recht heb op een advocaat.

Heb je de voorwaarden van uw rechtbijstandsverzekering al eens grondig gelezen? Waarschijnlijk niet. Wel begin daar dan eens mee.

In wiens opdracht werd de wagen hersteld, en wie deed de keuze van de garage?
Als het een totaal verlies was, had je dat beter aanvaard, en de wagen niet meer laten herstellen.
De schadevergoeding van een ongeval met lichamelijke letsels kan lang aanslepen, zeer lang som. Had er ook een gehad, en dat heeft 4 jaar geduurd, verschillde expertises in verscillende ziekenhuizen en door verschillede dokters.
Voor het vragen van huiselijke schade zal je een advokaat moeten inschakelen (die van de verzekering misschien)
Begin met info te vragen aan uw verzekering.

roharro

#3 , 31 mei 2011 20:27

Ik hoop dat de politie een PV heeft opgesteld (gelet op lichamelijke schade)?
Welke bevestiging hebt gekregen u waaruit blijkt dat u niet in fout was?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

pimpampoen
Topic Starter

#4 , 31 mei 2011 21:16

Ik heb een rechtsbijstandsverzekering, maar weet niet goed of ik daardoor recht heb op een advocaat.

Heb je de voorwaarden van uw rechtbijstandsverzekering al eens grondig gelezen? Waarschijnlijk niet. Wel begin daar dan eens mee.

In wiens opdracht werd de wagen hersteld, en wie deed de keuze van de garage?
Als het een totaal verlies was, had je dat beter aanvaard, en de wagen niet meer laten herstellen.
De schadevergoeding van een ongeval met lichamelijke letsels kan lang aanslepen, zeer lang som. Had er ook een gehad, en dat heeft 4 jaar geduurd, verschillde expertises in verscillende ziekenhuizen en door verschillede dokters.
Voor het vragen van huiselijke schade zal je een advokaat moeten inschakelen (die van de verzekering misschien)
Begin met info te vragen aan uw verzekering.
Zo'n arrogante reactie had ik echt niet nodig. :shock:

pimpampoen
Topic Starter

#5 , 31 mei 2011 21:25

Ik hoop dat de politie een PV heeft opgesteld (gelet op lichamelijke schade)?
Welke bevestiging hebt gekregen u waaruit blijkt dat u niet in fout was?
Politie kwam ter plaatse en heeft een PV opgesteld. De tegenpartij is aansprakelijk voor het ongeval, daar is nooit discussie over geweest, verzekering heeft dit ook bevestigd.
Wagen werd vlak na het ongval weggesleept naar een concessiehouder erkend door de verzekering.
Daar is er een geschil ontstaan tussen het expertisebureau en de garagist over het al dan niet totaal verlies verklaren van de auto. Een copie van de herstellingsfactuur heb ik nooit gekregen.
Makelaar schuift zijn verantwoordelijkheid af en zegt dat de fout bij de verzekering van de tegenpartij.
Heb naar provisies gevraagd maar daar hebben ze ook geen oren naar.

pimpampoen
Topic Starter

#6 , 31 mei 2011 21:27

@mava

Advocaat van de verzekering inschakelen, daar moet je pas echt lomp voor zijn !!!!

roharro

#7 , 31 mei 2011 22:18

@mava

Advocaat van de verzekering inschakelen, daar moet je pas echt lomp voor zijn !!!!
Het is geen advocaat van de verzekering, maar een advocaat die je zelf kiest maar wordt betaald door de verzekering.
Trouwens, uw eigen verzekering heeft er alle belang bij dat u "wint", want dan moeten zij niets betalen aan de tegenpartij.

U zal moeten wachten op een uitspraak van de Rechtbank. Eerst dan bent u zeker of u in uw recht bent (heb zelf al persoonlijk meegemaakt dat de rechter tegen alle verwachting in mij uiteindelijk veroordeelde).

De vaststelling van de schade gebeurt niet door de verzekeringsmaatschappijen maar wel door erkende onafhankelijke schade-experten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Fiekes

#8 , 01 jun 2011 08:05

euhm, hij heeft anders wel gelijk ...

Als je niet weet of je recht hebt op terugbetaling van een advocaat door rechtsbijstand, moet je je polis lezen of het navragen bij je verzekeringsmakelaar. Hoe kan een forum nu weten wat de voorwaarden van jouw polis zijn ?

Wie heeft er de auto laten herstellen ?

mava105

#9 , 01 jun 2011 11:13

]

Op eigen fouten gewezen worden doet blijkbaar pijn. :evil:

pimpampoen
Topic Starter

#10 , 01 jun 2011 18:11

]

Op eigen fouten gewezen worden doet blijkbaar pijn. :evil:
Ik zie niet in welke fouten ik zou kunnen gemaakt hebben.

Maar ik heb ondertussen een vakman aangesteld en het is helemaal niet zoals jij denkt te weten.

Ik verzoek je vriendelijk om niet meer te reageren.

mava105

#11 , 01 jun 2011 19:41

[Maar ik heb ondertussen een vakman aangesteld en het is helemaal niet zoals jij denkt te weten.

.
Laat ons hier dan eens weten hoe u vakman denkt te weten hoe het wel moet.

asfaltfretter

#12 , 09 jun 2011 15:54

punt 1 hoe kan de wagen hersteld worden als hij total loss was en zonder uw medeweten ?? formulieren en atesten hierover en toestemming met handtekening ?? door u ?

had zelf een motor 3 maand oud total loss ( gewone verzekering ) . verzekering wrak te koop gezet en opkoper heeft zijn geld aan mij gegeven . de overschot van de nieuw waarde werd bijgepast door men verzekering , die het wel zal terug eisen van tegenpartij .

verder heb ik lichaamelijke letsels en invaliditeit , in volgorde van : kliniek , herstel , terug werken aangepast , tussencontroles verzekering , voorkomen politie rechtbank , aanstelling gerechts arts , nieuwe onderzoeken , besluit gerechtsarts , opmaken schade begroting advocaat, wachten op tegenpartij , geen reactie , politie rechtbank datum pleiten laten vastleggen = ondertussen 3,7 jaar bezig tegen def uitspraak .

alle vergoedingen worden dan pas uitbetaald met de gangbare rente voet per jaar . alle medische kosten heb ik via een persoonlijke verzekering al volledig kunne terughalen de rest word wachten , had wel een provisie gekregen .

veel succes

asfaltfretter

#13 , 09 jun 2011 15:58

ik denk dat u spijtig genoeg nog in het stadium zit van wachten tot het voorkomt op de politie rechtbank ??? looptijd 7 maand ongeveer , lees dan hierboven mijn mail .
ik vrees dat u de komende jaren nog niks moet verwachten , zeker als u lichamelijke schade heeft , dan word er een gerechtsarts aangesteld , dan bent u zo 2 jaar verder tot uitspraak .

Terug naar “Verkeersongevallen”