superkleine aanrijding...en dan

ellen95
Topic Starter

superkleine aanrijding...en dan

#1 , 22 feb 2011 21:07

Mijn man is vanmiddag met zijn scooter achterop een auto gereden...dit tegen een snelheid van ong.5 per uur.
De vrouw stond stil voor hem en reed weg dus mijn man trok op om zijn weg te vervolgen.
De vrouw vond het nodig om nog eens bruusk te remmen en hier had mijn man niet op gerekend.
Hij raakte de bumper van de auto heel licht met zijn band.
De bumper van de auto vertoonde al vele beschadigingen en de vrouwvond het niet nodig om de verzekeringspapieren in te vullen en vroeg alleen naam en telefoonnummer.
Mijn man dacht er niets meer van te horen, totdat de echtgenoot vanavond belde.
Hij wou 150 euro voor zijn bumper, zoadt deze dan helemaal gespoten kon worden.
Mijn man vond dit overdreven en nu zijn ze overeen gekomen op een bedrag van 50 euro.
Nu hebben we hier een discussie, ik had niets betaald...omdat zij weigerde de papieren in te vullen, en hij een slag wilde slaan uit deze aanrijding.
Nou ja, aanrijding??
Wat zou er gebeurd zijn als mijn had geweigerd te betalen...welke concequenties had dat gehad...
Ik zeg niets, want buiten zijn naam en telefoonnummer had de vrouw niets, en als je bedenkt dat de bumper van de auto er al gehaverd uitzag, had mijn man aan zijn scooter ook schade moeten hebben.
Mijn man denkt dat het nog een vervelende zaak had kunnen worden..
Wie heeft er gelijk.....Ik ben nogal een principe mens.....toen niet de papieren invullen...niet zagen na die tijd...
Groetjes Petra

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD

#2 , 22 feb 2011 21:51

U heeft gelijk. Geen schadeformulier ingevuld.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

ellen95
Topic Starter

#3 , 22 feb 2011 23:14

Dank U... :-)

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 feb 2011 11:30

Tegenpartij zou nog vluchtmisdrijf kunnen inroepen.

sniper

#5 , 23 feb 2011 11:34

Tegenpartij zou nog vluchtmisdrijf kunnen inroepen.
denk het niet
de vrouwvond het niet nodig om de verzekeringspapieren in te vullen en vroeg alleen naam en telefoonnummer.
Mijn man dacht er niets meer van te horen, totdat de echtgenoot vanavond belde.
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

mosselscampie

#6 , 23 feb 2011 13:02

Ivm aansprakelijkheid:
Daar er geen aanrijdingformulier is ingevuld kan de tegenpartij niet zomaar een schade-eis stellen en verwachten deze te krijgen, het is uw woord tegen het hare.

Ivm schade:
Indien de tegenpartij toch een eis stelt en u wenst niet te betwisten (eigen keuze) dan stel ik voor minnelijk te regelen, via de verzekeringen zal het al snel + 350 euro kosten (expert (die effectief wel de juiste schade zal aanduiden obv wrijfsporen, hoogte, type voertuigen, exacte raakpunten, ...) + herspuiten bumper (bij kleine krassen moet meestal heel de bumper herspoten worden voor kleurverschillen...))...

Om te antwoorden op uw vraag: de tegenpartij heeft gelijk, u hebt deze aangereden en dient deze wettelijk schadeloos te stellen (indien bewezen zie aspr), over het bedrag kan enkel een expert de correcte uitspraak doen.

EvilFreD

#7 , 23 feb 2011 14:28

tegenpartij heeft natuurlijk geen gelijk.
Akkoord, de aanrijding was er, en daarbij is de brommerrijder duidelijk de schuldige.
In het geval dat direct na het ongeval schadepapiern ingevuld waren was die ook in fout gesteld.
Achteraf nog afkomen werkt écht niet. Het voertuig kan inmiddels op andere wijze schade opgelopen hebben waarbij ook via sporenonderzoek onmogelijk is vast te stellen of deze schade het gevolg was van de aanrijding of van een later voorval.
Merk op dat de brommer slechts met de band in contact kwam met de bumper. Een deuk die daar het zogezegde gevolg van was had er al kunnen zitten.

Ik betwist hier de aansprakelijkheid niet mee. Wel de afhandeling.
Ook het besluit om 50 euro te betalen zonder via de verzekering te regelen lijkt mij niet wijs. Wie zegt dat ie volgende week niet weer op de stoep staat met de melding dat de herstelling toch iets duurder uitviel?
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Purple

#8 , 25 feb 2011 11:16

Ivm aansprakelijkheid:
Daar er geen aanrijdingformulier is ingevuld kan de tegenpartij niet zomaar een schade-eis stellen en verwachten deze te krijgen, het is uw woord tegen het hare.
Het is inderdaad woord tegen woord, maar als de tegenpartijd zijn woord voor waarheid wordt aangenomen, kost het misschien meer dan 50euro.

Enkele jaren geleden kreeg ik ook bezoek van de politie:
Ik zou die dag op een parking een wagen hebben aangereden met vluchtmisdrijf. De man had getuigen.

Ik was daar wel geweest, maar had niets aangereden.
De tegenpartij zijn achterbumper was stuk.
Mijn auto had geen enkele schade of kras. Wetende dat mijn auto een polyester bodykit had, die als scheurde/barst als het nog maar wat hard waaide :lol:

Woord tegen woord, maar de man had "getuige" dus politie raadde me toch aan om in onderling akkoord iets te regelen.
Tegenpartij was natuurlijk akkoord om het vluchtmisdrijf te laten vallen als ik betaalde voor de nieuwe bumper :roll:

cdelahaye

#9 , 25 feb 2011 20:26

Hallo Ellen,

Bij dergelijke gevallen leg ik de tegenpartij tussen mijn pistolet.

Er is geen aanrijdingsformulier, dus er zijn geen gelijklopende versies, RDR is geblokkeerd; dan gaan we in gemeen recht beginnen, maar moet de schadelijder bewijzen met alle mogelijke middelen van recht. Als er tevens geen onafhankelijke getuigen zijn, dan mag de tegenpartij uw man met grote dankbaarheid behandelen, want indien uw man op zijn schoonst gezegd 'kust ze' had gezegd, dan hadden ze niets, en was er ook geen enkele mogelijkheid tot recuperatie geweest, dus jullie treft geen schuld maar de mens heeft nooit genoeg hé, dus ik zou zeggen zeker niets meer betalen. Indien ze toch verder gaan, reconstructie aanvragen via de verzekering en het spel zal rap gedaan zijn.

Vg

Christian

ellen95
Topic Starter

#10 , 27 feb 2011 00:08

Dank jullie voor jullie reactie.
Mijn man heeft toch 50 euro gestort op de rekening van de profiteur...anders kan ik hem niet noemen...
En Christian, je hebt gelijk.....de mens heeft nooit genoeg.
Ik kan zo slecht tegen dit soort mensen, of je handeld alles in één keer goed af, of je laat het zo...GRR
Het gaat niet om het feit dat ik die 50 euro kwijt ben, en dat mijn man de schuldige is, is zeer zeker waar....maar ik zou me schamen moest mij het overkomen, om mijn man s"avonds te laten bellen voor zoiets, en dat terwijl een blinde kon zien dat er vaker iemand op de bumper had gezeten.
Maar ja, het is afgehandeld, maar wel geleerd om zelfs bij zoiets de papieren in te vullen.
Groetjes Ellen

mava105
Juridisch actief: Nee

#11 , 27 feb 2011 09:37

Hopelijk ben je er nu vanaf, want je hebt blijkbaar geen enkel geschreven dokument waarin tegenpartij zegt akkoord te zijn met deze 50 €. Wat ga je doen als hij morgen toch nog zijn volledige 150 € eist?
Dergelijke mensen laten niet maar los als ze eenmaal geld hebben geroken.

ellen95
Topic Starter

#12 , 27 feb 2011 18:39

Dat weet ik niet, Mava...het zal dan een moment opname zijn...want over het algemeen kan ik niet zo goed tegen zulke mensen.

mosselscampie

#13 , 02 mar 2011 11:01

Hopelijk ben je er nu vanaf, want je hebt blijkbaar geen enkel geschreven dokument waarin tegenpartij zegt akkoord te zijn met deze 50 €. Wat ga je doen als hij morgen toch nog zijn volledige 150 € eist?
Dergelijke mensen laten niet maar los als ze eenmaal geld hebben geroken.
@ ellen95: atijd een verklaring van klachtafstand laten tekenen door de tegenpartij (voor de volledige schade) eens je minnelijk geregeld hebt, anders kan deze achterna nog altijd het geld eisen ...

Terug naar “Verkeersongevallen”