Hoi iedereen,
Misschien kan ik deze vraag best op een ander juridisch forum stellen, aangezien het om wetgeving in India gaat, maar ik kan maar proberen. Voor mijn thesis ben ik op zoek naar rechtszaken rond religieuze symbolen in India, en als meer specifiek mogelijk is dan zaken rond het sikhisme.
Ik ben hier al een tijdje mee bezig, heb geen achtergrond in recht dus de materie is me sowieso vreemd en mijn promotor is niet echt hulpvaardig. Ik heb werkelijk alle mogelijke wegen onderzocht die ik kan bedenken; Limo, wetenschappelijke journals rond recht en religie, google, op de specifieke term van elk symbool van de vijf k's, zelfs gebruikte bronnen op Wikipedia, vermeldingen in Indische pers, het Engelstalige online-portaal van alle mogelijke rechtbanken in India (maar ik heb het gevoel dat de zoekfunctie daar niet goed werkt en zelfs dan nog moet je de juiste juridische zoektermen en categorieën kennen), hulp ingeroepen van een kennis die rechten gestudeerd heeft,..
Uiteindelijk vind ik enkel vier oude rechtszaken en een rechtszaak over een sikh-vrouw die aan een sikh-universiteit geweigerd wordt omdat ze haar wenkbrauwen epileert. Ik ga deze casussen sowieso op de een of andere manier proberen te verwerken maar het is niet echt mijn onderwerp. Mijn onderwerp behandelt eerder hoe vrijheid van religie geïnterpreteerd wordt binnen het recht en de staat en hoe zich dat in de praktijk uit bij het dragen van uiterlijk religieuze symbolen (liefst de panj kakke of five k's bij het sikhisme) bij jobs, luchthavens, scholen, ziekenhuizen, publieke orde,..
Ik begin een beetje wanhopig te worden, vandaar mijn vraag op dit forum. Als er inderdaad geen rechtszaken te vinden zijn, dan heeft dit mogelijke oorzaken en zal ik vanuit dat standpunt werken, maar ik wil echt zeker zijn dat ik niet fout aan het zoeken ben.