Ik heb mij al een tijdje moeten inhouden, maar ik vraag mij toch af waarom de werkgever de dupe moet zijn van jouw kinderwens of een vruchtbaarheidsbehandeling (waar de maatschappij mee voor betaalt - en ik weet wat het betekent, want mijn zus heeft tevergeefs een vruchtbaarheidsbehandeling gevolgd). Zolang dat ontslag op een correcte manier is gebeurd - vergoedingen zijn betaald, termijnen zijn gerespecteerd zou er geen vuiltje aan de lucht mogen zijn. Mijn allereerste werkneemster was een jonge vrouw die kort na elkaar twee keer zwanger werd. Dat heeft mij niet alleen handenvol geld gekost want ik moest een vervanger aanwerven, opleiden, en zelf terug een groot deel van het werk gaan doen - en daar had ik nu net iemand voor aangeworven. Strikt genomen neemt een werkgever iemand in dienst om te werken. Het heeft mij in ieder geval de lust ontnomen om nog jonge vrouwen aan te werven. Ik begrijp dus best de houding van de werkgever. En ik vraag mij verder af of dit forum de plaats is om actie te voeren. Want daar begint het meer en meer op te lijken.
terug on topic aub. dit ontslag is niet op een correcte manier gebeurd (integendeel), anders zou ik het zeker en vast zo hard niet aanvechten. Er is meer dan een vuiltje aan de lucht.Wat ik beschreven heb, is maar een deel van het verhaal. In die zin hebt u geen oordeel te vellen, en ik vraag hier ook niet naar uw oordeel of het oordeel van iemand anders.Gelieve op de vraag te antwoorden, en anders uw mening voor uzelf te houden.
Ik ga dan ook niet verder hierop in. Als u dat wel wil doen, dan mag u altijd een privébericht sturen.
Denkt u echt dat ik hier zoveel energie zou in steken, moest ik niet recht in mijn schoenen staan? Ik heb wel wat anders te doen hoor!
En dit is geen actie voeren! Ik zou wel een ander forum uitkiezen hoor, indien dit de bedoeling was.
Het is nu eenmaal nodig dat ik bij de vragen die ik heb, en waarvoor ik beroep doe op het juridisch forum, een kanttekening maak van het verhaal.
Dit zodat de lezer mijn vraagstelling begrijpt.
Misschien is er iemand die op mijn vraagstelling wil antwoorden?