Aangezien de eerste aanbieding dateert van februari vorig jaar en u vandaag nog leeft, zijn de zaken dus evident niet levensbedreigend.
Als voorbeeld, bij uitgeslagen tanden gaat men zorgen dat de bloeding gestelpt wordt zodat er geen onmiddellijk levensgevaar is, de rest zal een geplande ingreep worden.
Aangezien u geen adres in België hebt vermoed ik dat u ook niet gedekt bent door de mutualiteit, en dan zal men inderdaad alleen levensbedreigende zaken aanpakken, m.a.w. er dus voor zorgen dat u niet in het hospitaal, of net nadat u ontslagen wordt komt te overlijden!
Al de andere ingrepen, wanneer niet gedekt door de mutualiteit, zal u op eigen kosten moeten laten uitvoeren.
Ik denk dat daar het schoentje wringt, namelijk mutualiteit/verzekering, betaling van de rekeningen.
Iedereen die zich op spoed aanbiedt en niet gedekt is door de mutualiteit kan en zal een voorschot gevraagd worden om alles wat niet levensbedreigend is te behandelen, en de volledige factuur komt ten uwen laste.
Zelfs de factuur van behandelingen die wel levensbedreigend zijn zal ten uwen last komen, maar men zal het nodige doen om de levensbedreiging weg te nemen zelfs al kan u geen voorschot betalen, maar verder dan dat zal het niet gaan!
Ik heb me met een gebroken hand, beschadigde heup, losgeslagen tanden en in staat van complete uithongering aangeboden in het UZ Gent op 15/2/2016 en tot op heden heb ik voor mijn hand en heup geen enkele hulp gehad
Bij bovenstaande verwacht ik dat het hospitaal de eerste zorgen zal uitvoeren, namelijk stelpen van bloedingen, desinfectie van open wonden en de nodige verbanden aanbrengen, zorgen dat u correct gehydrateerd bent (saline infuus), en eventueel een maaltijd om eventuele suikerniveau's en dergelijk op een overleefbaar niveau brengen.
Plus de nodige onderzoeken zoals scans/x-rays om te zien of er inwendig niets is dat levensbedreigend (b.v. inwendige bloedingen) is.
Al de rest zal uitgesteld worden tot u ofwel kan bewijzen dat u correct verzekerd bent, of dat u aangeeft (en voorschot betaalt) dat u de volle kost zelf kan en zal betalen.