Mijn Moeder moest in duitsland werken onder de oorlog, ik heb het bewijs gekregen van de FOD dat moeder werkelijk in 1943 tewerkgesteld is.
Duitsland heeft mijn Moeder daarvoor een pensioentje betaald van +/- 50€ per maand.
Mijn moeder is vorig jaar overleden (96 jaar),beging dit jaar (maart) krijg ik een brieven van duitsland (in het duits) dat er in 2008 een wet is uitgevaardigd in duitsland en dat iedereen die er gedurende de oorlog gewerkt heeft een belasting moet betalen ,met terugwerkende kracht vanaf 2005, of dat ik moest bewijzen dat Moeder verplicht tewerkgesteld is.
Volgens de FOD hebben mijn ouders geen aanvraag ingediend in 1953(uiterste datum) en staan ze ook niet op de lijst van dwangarbeiders.
Kan duitsland mij verplichten,(als erfgenaam)om die belasting te betalen?
het gaat om een som van +/- 40€ per jaar vanaf 2005.
Er is al veel over geschreven in de kranten, en ook de Ministers Van Acker, Reynders, en Van Quickenborn zeggen dat het een vergissing is en raad iedereen aan om niet te betalen,maar dan leest men in sommige commentaren dat er al mensen zijn die de deurwaarder al aan huis gekregen hebben?
Ik zelf vind niet dat duitsland het recht heeft om ons die tax op te leggen,daarvoor hebben mijn ouders en 100 duizend anderen te veel afgezien, maar kan ik voor +/-250€ dwars gaan liggen?
Dus is mijn vraag, heeft duitsland het recht om in België een deurwaarder of incasso bureau te sturen?