mijn vriend en ik gaan deze zomer in het huis van zijn grootmoeder wonen. Zijn grootvader is reeds overleden.
Ik kom uit een arbeidersgezin en mijn vriend komt uit een heel rijke familie.
De bedoeling was dat ik mijn huis ging verkopen en de winst daar van in het huis ging steken en de rest van mijn lenig ging overzetten op het nieuwe huis.
Dit zou zo'n 1/3 van de waarde van het nieuwe huis zijn.
Mijn huis houden en verhuren is geen optie, er zijn te veel kosten aan.
Nu heeft mijn schoonmoeder geregeld dat het huis op haar naam en die van mijn vriend komt. In 20103 zou dit dan volledig op mijn vriend komen via schenking.
Resultaat: ik sta volledig buitenspel.
Wij zijn niet wettelijk samenwonend maar hebben wel een zoontje samen.
Mijn schoonmoeder beweerd dat ik met niks moet inzitten, moest er iets met mijn vriend gebeuren zou ik volgens de wet vruchtgebruik hebben tot ik sterf als ik kan aantonen dat wij langer dan drie jaar samenwonen, zelf zonder contract.
Ik geloof daar niks van. Op internet vind ik dit inderdaad terug, maar alleen als je wettelijk samenwonend bent, dus niet in ons geval...
Ik denk er aan om mijn huis te verkopen en een beter huis te kopen om vervolgens te verhuren, maar dat is niet zo makkelijk omdat ik geen grotere lening kan krijgen bij de bank.
Ik weet echt niet wat ik moet doen en vraag me af of dat wel waar is wat zij zegt of als zij gewoon profiteert van mijn onwetendheid en onmacht.
Geld is macht, zeggen ze, wel dat is weeral eens bewezen...
Ik vind echt dat ze een mes in mijn rug heeft gestoken met dit zo te doen. Maar zij vindt dat ik dan nog eens dank u wel moet zeggen ook!
Ze zegt wel moest er ooit iets gebeuren met mijn vriend zij wel voor me zou zorgen... Maar dan moet ik haar maar op haar woord geloven. Trouwens dat wil ik niet!!!!!!!!!!!! Want dat zou betekenen dat ze mij en mijn zoon voor de rest van haar leven in haar macht heeft en ze weet dat veel te goed uit te buiten!
Ik zit hier echt van in de put...