Achter mijn tuin is een weide. Op de gemeenschappelijke grens staat een omheining uit Bekaaertdraad van 1m50 hoog. In de weide staan regelmatig koeien.
De weide wordt beheert door Natuurpunt. Natuurpunt geeft toelating aan een boer in de omgeving om er zijn koeien te plaatsen.
Verleden week was de omheining volledig plat en stonden twee koeien in mijn tuin. Sinsdien zijn de koeien weg en bevindt ik mij voor een muur van stilzwijgen. Onmogelijk om erachter te komen van wie die koeien zijn en wie de verantwoordelijkheid wil dragen voor de schade.
Mijn vraag. Natuurpunt is beheerder van de weide en leent (verhuurt? verpacht?) die aan een boer (die het weer doorgeeft aan een andere boer waarvan die zijn schoonbroer koeien had maar niet wil zeggen dat etc. etc.). De weide is echter niet voorzien van een prikkeldraad afsluiting. Ik dacht dat een weide met hoorndragers een prikkeldraad afsluiting verplicht is en dat deze op een bepaald afstand van de gemeenschappelijke afsluiting moet staan. Kunt u mij daar verder in wijs maken? Zoja is Natuurpunt als beheerder van de wei niet verplicht deze afsluiting te plaatsen? Bij gebrek van kennis van de eigenaar van de koeien kan ik Natuurpunt laten vervolgen voor de schade?
Alvast hartelijk dank voor het in acht nemen van mijn probleem.