onder de inrij kan je verstaan; elke opening (open of gesloten) langswaar een voertuig kan binnenrijden (eigen definitie, staat niet in de wegcode)Artikel 25. Parkeerverbod
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;
dus een deurgat van 1 mtr breed is voldoendeDe bij art. 25.1.3° van het WVR bedoelde inrij voor eigendommen is elke naar uiterlijke kenmerken als inrij voorkomende en waarneembare inrit voor drie- of meerwielige voertuigen.
(Cassatie, 16-11-1993)
Wat een driewieler is is inderdaad vrij onduidelijk. Voorzover ik weet wordt de Piaggio op je afbeelding niet beschouwd ale een driewieler, maar als een motor met dubbellucht vooraan. Anders zou hij verboden zijn op de snelwegen.....dus een deurgat van 1 mtr breed is voldoendeDe bij art. 25.1.3° van het WVR bedoelde inrij voor eigendommen is elke naar uiterlijke kenmerken als inrij voorkomende en waarneembare inrit voor drie- of meerwielige voertuigen.
(Cassatie, 16-11-1993)
kijk maar hier voor een driewieler
als er dan al een nummerplaat op hangt mag je er niet staan
hoe breed is die poort eigenlijk?Rechtover mijn huis is een poort die toegang geeft tot een wegeltje waarop erfdienstbaarheid rust. Deze poort leidt niet naar een garage maar naar achterliggende tuinen van 2 woningen. De breedte van de wegel is te smal om met een wagen door te rijden.
ik denk ts 1.5m en 2m. zeker niet breder. het is in ieder geval zelfs te smal om met een kleine wagen door te rijden.hoe breed is die poort eigenlijk?Rechtover mijn huis is een poort die toegang geeft tot een wegeltje waarop erfdienstbaarheid rust. Deze poort leidt niet naar een garage maar naar achterliggende tuinen van 2 woningen. De breedte van de wegel is te smal om met een wagen door te rijden.
het enige wat ze door die poort rijdt, is de rolcontainer. Verder is daar geen enkele actitiviteit.precies beste vrienden...
de wegel geeft toegang tot tuinen, niet tot een garage.
Deze wegel ligt dus vermoedelijk NIET op de voortuin van de (parkeerlustige)dame.
De WEGEL ligt op de publieke berm (voor de huizen) en is bedoeld om de tuinen te kunnen bereiken, te voet, te kruiwagen of te paard als je wil.
Voor een garage mag je je niet parkeren, want dan verhinder je dat de eigenaar met zijn wagen in de garage kan.
Maar hier is geen garage: wie wil kan zich daar parkeren. Je moet wel ruimte genoeg laten dat iemand met een kruiwagen langs kan.
Want daar dient het poortje voor.
Ik denk echt dat mevrouw haar nummerplaat op de poort niets terzake doet. Want ze is niet de bezitter van de weg (laat staan garage) er achter.
Ze heeft het genot van de erfdienstbaarheid om over dat wegeltje te lopen.