Landmeter uw grond laten uitpalen
Zal beginnen vanaf 800€ maar vraag prijzen op.
Als de buur effectief een gebouw op je grond hebt staan stel je hen aangetekend in gebreke .
Je kan ook via stedebouw / politie werken natuurlijk en klacht indienen voor ongeoorloofde bezitname van je eigendom.
Als de landmeter heeft uit gepaald plaats je een draad op jouw volle eigendom ( 5 cm van de scheiding) , meld dit met een aangetekend schrijven zo dat later geen discussie is dat de draadafsluiting op de perceelgrens staat.
Afsluiting plaats je natuurlijk ook voor alle poortjes en doorgangen.
Kijk ook even na of de aangeplante bomen jonger dan 30 jaar wel op de wettelijke afstand van 2 meter van de perceelgrens staan.
Voor illegale gewassen op je grond, effe de weide laten maaien door een landbouwer met zwadmaaier en een bemesting laten uitvoeren.
Loslopende honden op je veld, politie bellen dat er honden op je veld lopen zonder begeleiding en niet aangelijnd.
Ik heb de handhavingsambtenaar en de burgemeester van de gemeente gecontacteerd en de burgemeester zegt: "In de afgelopen jaren zijn er verschillende pogingen geweest om een klare situatie te schikken.
Tot op heden is dit op niets uitgedraaid.
Het is absoluut niet toelaatbaar dat er sluiks op uw privé eigendom bouwsels worden opgetrokken.
Als overleg met de overtreders niets oplevert, raden wij u aan naar de rechter te stappen."
en de handhavingsambtenaar zegt: "We hebben uw schrijven van 24 augustus 2022 met betrekking tot uw melding over een vermoedelijk bouwmisdrijf, gelegen te Herent, 3e afdeling sectie I, perceel 91A, goed ontvangen en geregistreerd.
We houden u op de hoogte van het verdere gevolg dat hieraan wordt gegeven.
Wellicht ten overvloede merk ik op dat -los van het stedenbouwkundige aspect- u op basis van uw eigendomsrechten uw buur kunt aanspreken. "
De handhavingsambtenaar zegt mij mondeling dat het voor hun na 5 of na 10 jaar verjaart en zij dan niks meer kunnen doen. Een Proces-verbaal van de bouwovertreding krijg ik ook niet. Een draad op de scheiding zetten is niet makkelijk omdat die secte dat er zit, naast mijn landbouwgrond er een 10 jaar geleden met een buldoze heeft bezig geweest. Zij zitten veel lager met hun terrein, en hebben mogelijks een 10 à 15 jaar geleden met de buldozer, die nog steeds op hun terrein staat de put van hun terrein nog wat groter gemaakt. De gemeente kijkt toe en doet niks aan al hun bouwovertredingen. Er staan daar zeer oude auto's (die mogelijks olie lekken), honden lopen daar los zonder leiband of begeleiding (terwijl officiële weg ook door hun terrein loopt, ze stoken daar kartonnen dozen op naar believen, het staat er vol caravans, ze verkopen daar bloemen aan voorbijgangers (waarschijnlijk zonder verguning hiervoor) er woont daar 20 tot 50 personen en er zijn er 3 van ingeschreven. Kijk maar eens op de berenklauw Herent. Er zitten ex-gevangenen, psychiatrische patiënten, armoezaaiers, enz..... die het allemaal niet te nauw nemen met de wetgeving