Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat de melding komt van een seksuele partner van meer dan 4 jaar geleden; het gaat om een zeer besmettelijke ziekte die zich niet ongemerkt verspreidt. Het lijkt me niet moeilijk om te deduceren uit welke hoek de melding dan wel komt.
Gedurende mijn relatie met die partner heb ik op een moment een vrij hardnekkige blaasontsteking gehad. Met dat ik geen uitstoot had, heeft mijn toenmalige huisarts er niet aan gedacht om mij te laten testen op Gonorroe.
Ik heb er bij mijn toenmalige partner wel melding van gemaakt, maar zij is er niet verder op ingegaan. Iets na die ontsteking is de relatie ook afgesprongen. Zelf stond ik er toen al niet meer bij stil, de relatie had al een tijdje problemen...
De partner die ik na haar had was de Marokkaanse met wie ik tot april dit jaar mee verkeerde. Zij beweert zich onlangs - op vraag van haar nieuwe partner - te hebben laten testen. Uit die testen zijn niets uitgekomen. Om verdere misverstanden uit de weg te gaan heeft ze mij een afschrift van die testresultaten bezorgd.
U heeft zich bovendien laten testen na de incubatieperiodes van desbetreffende infecties, dus hoeft u in principe verder niks te doen.
Dit is ook wat mijn huisarts zei.
Hij vermoedt in elk geval dat de ex-partner van wie die brief heb ontvangen de laatste jaren serieus heeft rondgefladderd en aangezien Gonorroe bij vrouwen vaak asymptomatisch voorkomt... Waarschijnlijk ze bij haar effectief x jaar teruggegaan... Lijkt me wat overdreven, maar het zou gebeuren...