De reden dat ze dit onderzoek regelmatig opnieuw doen, is om te zien hoe uw kind evolueert. Al naargelang die evolutie passen zij de verhoging aan. Loopt zij achterstand in en is de evolutie positief, dan zullen er minder punten toegekend worden. Is de achterstand groter geworden, dan worden er meer punten toegekend of wordt het puntensaldo van het vorige jaar behouden.
Eens lezen:
http://www.kvg.be/index.php?page=17#evalKB
In de link vind je de criteria die zij hanteren terug.
Enkele persoonlijke tips - mijn dochter heeft eveneens een (meervoudige) handicap en wij moeten ook regelmatig op controle:
- Hebt u bepaalde persoonlijke aanpassingen gedaan voor uw dochter (bvb: minder gaan werken of thuisblijfmoeder geworden, cursus gebarentaal gevolgd of nog aan het volgen...)?
- Hebt u uw woning op een bepaalde manier aangepast aan de handicap (kan gaan van traplift, tot een daglijn, gebruik van verwijzers/picto's....)?
- Zijn er bepaalde therapieën bijgekomen of weggevallen (en is dit gemeld?)
- Hebt u al eens uitgerekend hoeveel km's u rijdt om uw dochter naar de school/reva/creche/therapie te brengen (ik kwam uit op zo'n 600 km per week voor de standaard therapieën in het eerste jaar, momenteel zit ik aan 1600 km per week. De benzine is ook niet goedkoop en dit zijn km's die ik anders nooit zou moeten doen hebben.)?
En.... hebt u dit allemaal gemeld aan de betreffende arts? Met foto's, routeplannetje van goog maps bvb...