Pagina 1 van 1
Dokter onbereikbaar ...
Geplaatst: 27 apr 2011 20:52
door Bijtje
Ik heb eens een afspraak bij mijn tandarts proberen te verzetten, ik had in totaal 4 keer gebeld over twee dagen (tijdens verschillende uren) maar er nam nooit iemand op. Zij heeft mij toen de factuur gestuurd en ik diende deze te betalen. Ik heb nu exact hetzelfde opnieuw voor met de gynaecoloog. Zij spreken vanalles in op m'n voicemail maar zelf hebben ze er geen en rekenen ze maar aan waar ze zin in hebben. Een gsm nummer en mailadres geven ze niet en kon ik ook niet op het net terugvinden. Kan ik hiertegen iets doen ? Want zo zetten ze je wel elke keer schaak ...
Re: Dokter onbereikbaar ...
Geplaatst: 27 apr 2011 20:55
door Franciscus
U kan bewijzen dat u gebeld hebt? Dan heb je dus op tijd verwittigd.
De volgende maal de contactmogelijkheden vragen.
Re: Dokter onbereikbaar ...
Geplaatst: 27 apr 2011 21:07
door Bijtje
Het duurt altijd een paar weken voor je daar terug binnengeraakt, vermoedelijk zal ik pas over twee weken een afspraak krijgen, als ik ondertussen veel gesprekken heb, valt het "bewijs" uit mijn lijst en aangezien ik geen abonnement heb staat het ook niet op papier dat ik gebeld heb dus op hoop van zegen heb ik het tegen die tijd nog. Ik heb een mail naar het algemeen mailadres van het ziekenhuis ook gestuurd voor de zekerheid
Re: Dokter onbereikbaar ...
Geplaatst: 27 apr 2011 21:08
door Bijtje
Ik vind het alleen zo moeilijk dat ze geen gsm nummer of persoonlijk mailadres "hebben" ... zo kunnen ze iedereen alles aanrekenen.
Re: Dokter onbereikbaar ...
Geplaatst: 27 apr 2011 21:19
door Franciscus
ziekenhuis maar daar hebben ze toch een algemeen secretariaat en zelfs per dienst.....
Als je een afspraak geraak je wel binnen maar om af te bellen niet????
PS eens een fax versturen?
Re: Dokter onbereikbaar ...
Geplaatst: 27 apr 2011 21:50
door tianneke
Is het wettelijk dat ze consultaties aanrekenen die niet tijdig geannuleerd zijn?
Re: Dokter onbereikbaar ...
Geplaatst: 27 apr 2011 22:04
door Franciscus
Zij hebben een periode gereserveerd voor u .. gezien vrij beroep hebben ze op dat ogenblik geen inkomen dus mogen ze idd een schadeloosstelling vragen.
Re: Dokter onbereikbaar ...
Geplaatst: 27 apr 2011 22:06
door tianneke
ok bedankt
Re: Dokter onbereikbaar ...
Geplaatst: 27 apr 2011 22:49
door WP002
In dat geval zouden ze toch aan mij een klant kwijt zijn en zou ik eens goed zeggen waar het op staat.
Re: Dokter onbereikbaar ...
Geplaatst: 27 apr 2011 22:51
door Franciscus
U zou bij mij dan ook niet meer welkom zijn... u hebt plaats gereserveerd en komt niet opdagen wie heeft er dan geen respect???
Re: Dokter onbereikbaar ...
Geplaatst: 28 apr 2011 09:50
door Bijtje
Ik vind het correct dat als je niet verwittigt dat er wordt aangerekend, maar in dit geval is het zo dat ik probeer te bellen maar dat er niemand is. Ik heb een afspraak in de prive praktijk, daar is niemand bereikbaar en in het ziekenhuis wel maar die zeggen dat ik naar de praktijk moet bellen , vandaar mijn mailtje dan ook en hopelijk komt het zo dan goed.
Re: Dokter onbereikbaar ...
Geplaatst: 28 apr 2011 17:05
door WP002
U zou bij mij dan ook niet meer welkom zijn... u hebt plaats gereserveerd en komt niet opdagen wie heeft er dan geen respect???
Daar gaat het niet over, in dat geval hebt u uiteraard gelijk, maar het gaat erom dat als je op tijd verwittigt dat je een afspraak niet kan nakomen (wat altijd kan gebeuren) het niet mogelijk is om de tandarts te bereiken. Ik begrijp dat een tandarts ook privacy nodig heeft, maar ik denk dat in zo'n geval voor buiten de uren een antwoordapparaat onontbeerlijk is.
Re: Dokter onbereikbaar ...
Geplaatst: 28 apr 2011 22:51
door EvilFreD
U zou bij mij dan ook niet meer welkom zijn... u hebt plaats gereserveerd en komt niet opdagen wie heeft er dan geen respect???
Daar gaat het niet over...
Het antwoord van Franciscus was er één op de vraag van Tianneke.
Is het wettelijk dat ze consultaties aanrekenen die niet tijdig geannuleerd zijn?
Re: Dokter onbereikbaar ...
Geplaatst: 29 apr 2011 14:23
door Bijtje
Ze zpuden een antwoordapparaat of ander communicatiemiddel verplicht moeten maken bij afwezigheid. Als ik eens niet opneem omdat zij een afspraak willen wijzigen kunnen ze ook iets inspreken... lijkt me altijd logisch