Een arts heeft zonder vooraf overleg met mij, mijn vader een medicijn toegediend toegediend. Ik weet dat mijn vader nog voor ik vertrok uit het ziekenhuis gezegd heeft dat hij niet met dit medicijn behandeld wilde worden, hij heeft dit gezegd tegen de arts en verpleger in mijn bijzijn. Ik heb er zelf dan nog op gereageerd dit ze dit dus niet moesten toedienen en de wil van mijn vader moesten respecteren. De arts had hier blijkbaar moeite mee. Toch heeft de arts dit medicijn achter mijn rug toegediend met alle gevolgen van dien. Ik heb de juridische dienst van mijn ziekenfonds gecontacteerd en daar zegt men dat ik hier niets tegen kan ondernemen.Ik weet dat mijn vader geen DNR formulier had omdat ik hem dat een dag voorheen heb gevraagd en hij wilde dit absoluut niet. Volgens de juridische dienst van mijn mutualiteiten kan ik ( omdat er geen DNR was ) niets ondernemen tegen de arts. Verder zegde men mij dat door het ontbreken van dit document de arts alle beslissingen zelf mag nemen.
Klopt dit eigenlijk?
Verder nog een vraag. Tot wanneer kan een arts een medisch dossier wijzigen? Kan een arts dit nog wijzigen indien de patiënt dood is of stervende is om bvb zichzelf uit de problemen te helpen ? Want dan is het natuurlijk heel gemakkelijk om fouten te verdoezelen.