Toch even een bijsturing op uw reactie omtrent mutualiteit.Je moet toch gewoon eens overzicht vragen van de prestaties met bijhorende kost per terugbetalingsnummer alsook de zaken zonder terugbetalingsnummer.
Sommige zaken zijn forfaits zonder nummer voor zaken die geen terugbetaling hebben en die mogen aangerekend worden als er geen conventietarief voor bestaat.
De mutualiteit kan onmogelijk weten of er dergelijke forfait's zijn aangerekend want die hebben geen terugbetalingsnummer en dit wordt dan ook niet vermeld op het getuigschrift dat u aan de mutualiteit geeft.
Het bedrag op het getuigschrift kan het bedrag zijn van de terugbetaalbare nummers die vermeld zijn en andere zaken die niet vermeld zijn.
Het bedrag op het getuigschrift is dus niet noodzakelijk het bedrag dat u betaald hebt voor de vermelde terugbetaalbare prestaties, er kunnen ook andere zaken in die prijs zitten die geen nummer hebben.
Sommige van de reacties in deze thread zijn veel te voortvarend.
Vraag gewoon een overzicht van de kosten aan uw tandarts.
Dan kan men de zaak bekijken.
PS: iemand die de uitleg hierboven verstaat zal concluderen dat de mutualiteit onmogelijk kan weten hoeveel u voor een bepaalde prestatie betaald hebt boven het normale tarief. Elk overzicht van de mutulaliteit daaromtrent is volledig onbetrouwbaar. Je kan dit gerust navragen bij het RIZIV.
Mijn punt is juist dat de extra prestaties niet moeten worden vermeld op het attest, want de mutualiteit heeft er geen zakens mee voor wat betreft de terugbetaling. De vragensteller weet dus op dit moment niet of er extra prestaties werden aangerekend in dit bedrag dat op het getuigschrift staat.Indien TS een attest binnenbrengt bij de mutualiteit staan daar de terugbetalingsnrs. op en onderaan normaal het betaalde bedrag voor die prestaties.
Extra prestaties staan niet op het attest ( vermeld ik trouwens ook niet in mijn reactie).
Het bedrag onderaan op het attest moet het totaal zijn dat TS betaald heeft voor de nomenclatuurnummers op het attest. Hoe anders vaststellen wat hij teveel heeft betaald voor geconventioneerde prestaties. De extra prestaties moet de tandarts apart op een afrekening zetten.Mijn punt is juist dat de extra prestaties niet moeten worden vermeld op het attest, want de mutualiteit heeft er geen zakens mee voor wat betreft de terugbetaling. De vragensteller weet dus op dit moment niet of er extra prestaties werden aangerekend in dit bedrag dat op het getuigschrift staat.Indien TS een attest binnenbrengt bij de mutualiteit staan daar de terugbetalingsnrs. op en onderaan normaal het betaalde bedrag voor die prestaties.
Extra prestaties staan niet op het attest ( vermeld ik trouwens ook niet in mijn reactie).
Het bedrag op het getuigschrift is wat is betaald in totaal.
Hij/zij moet idd een volledig overzicht vragen.
Als leek heb je geen enkel zicht op de geleverde kwaliteit en materialen. Je kent de af-laboprijs niet, en zowel de kwaliteit als de prijs verschillen enorm. € 4 500 voor een volledige brug, porselein op goud? Normale laboprijs voor beste kwaliteit is een veelvoud.
optie 1
1 tandenboog eindresultaat 25000 euro (indien geen complicaties)
optie 2
1 tandenboog 11500 euro
optie 3
1 tandenboog 4500 euro
allen inclusief 4 implantaten, voorlopige prothese en definitieve prothese.
Ik ben bezig met optie 3 uiteraard en alles ok tot nu.
Laat je niet doen hoor!