Betwisting factuur orthodontist
Geplaatst: 09 aug 2019 17:43
Hallo,
Ik zal even de situatie schetsen, ik hoop dat iemand kan helpen.
Ik krijg een factuur van 240eu, voor een laatste behandelperiode.
Ik bel voor meer inlichtingen, wat is laatste behandelperiode want ik ging normaal gezien geen factuur meer krijgen.
De ortho geeft de data door van behandelperiodes en ik vergelijk ze met de gemaakte afspraken.
Ik heb een bedrag betaald voor 6 maanden en enkel de laatste 2 afspraken vielen daarbuiten alhoewel ze op de factuur 3 afspraken buiten die 6 maanden factureren.
Ik stuur een mail dat ik de factuur betwist. De ortho antwoordt daarop met ‘je mag min. 4 en max. 9 afspraken hebben in die periode’.
Ik heb in totaal 8 afspraken gehad. 6 in 6 maanden en 2 er buiten. En 1 erbuiten is omdat de ortho de behandeling heeft verlengd met een week.
Dus ik zit niet boven die max. van 9 behandelingen en snap die redenering niet en ik stuur een mail.
Ik leg alles nog eens uit en ik krijg ‘exact’ dezelfde mail terug. Dus geen antwoord op mijn vraag.
Ik bel in de hoop telefonisch alles te kunnen uitleggen en dat de ortho mij ook verstaat.
De ortho is kort, arrogant, onvriendelijk. Alles moet betaald worden en zegt letterlijk ‘we hebben al meer als genoeg gedaan voor u’. En ze legt af zonder boe of ba. Ik heb dus niets kunnen zeggen of vragen.
Ik stuur opnieuw een mail om te zeggen dat het telefonisch niet goed is verlopen en dat ik het nog steeds niet eens ben met de factuur. Geen antwoord meer...
Ik ga woensdag langs om apparaten op te halen (op afspraak!). Blijkbaar heeft ze die niet besteld, want ik heb niet betaald. Dat is voor die 3 behandelingen en niet voor de apparaten want die zitten in mijn behandelingen. (Daar komt ze later op terug, want ineens zitten ze er niet meer in). Maar ik moet ze wel zogezegd niet betalen. Het correcte deel van de factuur is wel betaald maar dat is blijkbaar niet voldoende om de apparaten te bestellen. Mijn afspraak werd ook niet geannuleerd ofzo, ik stond daar dus voor niets. Ze wilt het voorval wel bespreken, als ik de openstaande factuur betaal is het in orde.
Dus nog 80eu betalen.
Ik betaal uiteindelijk dat bedrag maar ondertussen krijgt ik een aangetekend schrijven waarin ze 60,75 schadevergoeding eisen en 5,68eu interest.
Ik stuur een mail om te zeggen dat de 80eu is betaald geweest en om die 60,75 te schrappen aangezien er woensdag besproken was dat enkel de openstaande factuur moest betaald worden. Opnieuw krijg ik een antwoord dat alles betaald moet worden, ook de bijkomende kosten.
Ik antwoord dat het woensdag anders is besproken geweest.
Ze antwoordt: beste, het volledige saldo, inclusief de kosten dienen betaald te worden alvorens de essex besteld wordt. Er werd nits over bedragen gesproken op 07/08. Dit is het laatste antwoord van dr. xxx.
Zolang de factuur betwist wordt, mogen ze toch geen rappels sturen? Zelfs mijn afspraak wordt zogezegd niet geannuleerd. Ik sta daar voor niets die woensdag. Langs ene kant wil ik betalen omdat ik het nodig heeft, maar langs de andere kant klopt het gewoon niet. En zo arrogant doen (ze heeft de bestelling geannuleerd en dacht dat Ik die woensdag toch niet ging komen). Ze heeft zich toen wel geexcuseerd en zei dat het om een misverstand ging. En dan opnieuw die brieven en mails...
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Ik zal even de situatie schetsen, ik hoop dat iemand kan helpen.
Ik krijg een factuur van 240eu, voor een laatste behandelperiode.
Ik bel voor meer inlichtingen, wat is laatste behandelperiode want ik ging normaal gezien geen factuur meer krijgen.
De ortho geeft de data door van behandelperiodes en ik vergelijk ze met de gemaakte afspraken.
Ik heb een bedrag betaald voor 6 maanden en enkel de laatste 2 afspraken vielen daarbuiten alhoewel ze op de factuur 3 afspraken buiten die 6 maanden factureren.
Ik stuur een mail dat ik de factuur betwist. De ortho antwoordt daarop met ‘je mag min. 4 en max. 9 afspraken hebben in die periode’.
Ik heb in totaal 8 afspraken gehad. 6 in 6 maanden en 2 er buiten. En 1 erbuiten is omdat de ortho de behandeling heeft verlengd met een week.
Dus ik zit niet boven die max. van 9 behandelingen en snap die redenering niet en ik stuur een mail.
Ik leg alles nog eens uit en ik krijg ‘exact’ dezelfde mail terug. Dus geen antwoord op mijn vraag.
Ik bel in de hoop telefonisch alles te kunnen uitleggen en dat de ortho mij ook verstaat.
De ortho is kort, arrogant, onvriendelijk. Alles moet betaald worden en zegt letterlijk ‘we hebben al meer als genoeg gedaan voor u’. En ze legt af zonder boe of ba. Ik heb dus niets kunnen zeggen of vragen.
Ik stuur opnieuw een mail om te zeggen dat het telefonisch niet goed is verlopen en dat ik het nog steeds niet eens ben met de factuur. Geen antwoord meer...
Ik ga woensdag langs om apparaten op te halen (op afspraak!). Blijkbaar heeft ze die niet besteld, want ik heb niet betaald. Dat is voor die 3 behandelingen en niet voor de apparaten want die zitten in mijn behandelingen. (Daar komt ze later op terug, want ineens zitten ze er niet meer in). Maar ik moet ze wel zogezegd niet betalen. Het correcte deel van de factuur is wel betaald maar dat is blijkbaar niet voldoende om de apparaten te bestellen. Mijn afspraak werd ook niet geannuleerd ofzo, ik stond daar dus voor niets. Ze wilt het voorval wel bespreken, als ik de openstaande factuur betaal is het in orde.
Dus nog 80eu betalen.
Ik betaal uiteindelijk dat bedrag maar ondertussen krijgt ik een aangetekend schrijven waarin ze 60,75 schadevergoeding eisen en 5,68eu interest.
Ik stuur een mail om te zeggen dat de 80eu is betaald geweest en om die 60,75 te schrappen aangezien er woensdag besproken was dat enkel de openstaande factuur moest betaald worden. Opnieuw krijg ik een antwoord dat alles betaald moet worden, ook de bijkomende kosten.
Ik antwoord dat het woensdag anders is besproken geweest.
Ze antwoordt: beste, het volledige saldo, inclusief de kosten dienen betaald te worden alvorens de essex besteld wordt. Er werd nits over bedragen gesproken op 07/08. Dit is het laatste antwoord van dr. xxx.
Zolang de factuur betwist wordt, mogen ze toch geen rappels sturen? Zelfs mijn afspraak wordt zogezegd niet geannuleerd. Ik sta daar voor niets die woensdag. Langs ene kant wil ik betalen omdat ik het nodig heeft, maar langs de andere kant klopt het gewoon niet. En zo arrogant doen (ze heeft de bestelling geannuleerd en dacht dat Ik die woensdag toch niet ging komen). Ze heeft zich toen wel geexcuseerd en zei dat het om een misverstand ging. En dan opnieuw die brieven en mails...
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!