Hey,
ben iemand die hier sporadisch eens langskomt om wat info op te doen en deze keer had ik wel degelijk een vraag die van belang is voor me.
Bij mijn dokter krijg ik altijd de resultaten van bloedonderzoek telefonisch meegedeeld en kan dan altijd de laboresultaten komen ophalen.
Mijn vriendin gaat naar een andere dokter omdat ze in die buurt gewoond heeft.
Ik weet dus dat bv bloedresultaten ook voor interpretatie vatbaar kunnen zijn en dat de standaarden soms erg uiteen kunnen liggen, bv vitaminetekort is volgens dokter geen tekort omdat je juist boven de ondergrens zit.. enz
Zij heeft al gevraagd om deze resultaten mee te krijgen om zo ook een overzicht te kunnen houden, van schommelingen en vooruitgang ...
Dit weigert ze echter te doen, ze deelt mee dat ze dit voor geen enkele patient doet. En daar is kous mee af,
nu wou ik echter weten of het wettelijk gezien haar keuze inderdaad is, of dat een patient altijd bloedwaarden op papier kan opvragen?
Als iemand dit precies weet, dan zou ik erg blij zijn, want dat zou voor ons op dit moment heel wat "verlichting" brengen
Ik zal verder ook proberen op te zoeken in juridische teksten en moest ik iets vinden dan post ik dat ook wel hier..
( heb deze account ook ff aangemaakt voor haar ) ( bolleke18 zou niet echt passen bij mij ).
Groeten!
Vriend van ...