#1 , 20 jan 2016 18:47
Mijn vriend is een aantal maanden terug geamputeerd aan zijn onderbeen, en nu zijn wij druk aan het uitzoeken waar hij recht op heeft. Na veel uitzoeken ben ik er achter gekomen dat een standaard beenprothese vergoed word door de ziekenkas, maar een badprothese niet. Nu krijgen wij thuis een aangepaste douchecabine, maar stel dat wij op vakantie gaan, of elders moeten overnachten, dan heeft hij natuurlijk geen aangepaste accomodatie tot zijn beschikking. Daarbij zal hij met zijn standaard prothese bijvoorbeeld niet meer mee kunnen gaan zwemmen, naar de sauna en zo verder... Nu blijkt dat daar speciale badprotheses voor bestaan, helaas worden deze niet vergoed. Gezien de leeftijd van mijn vriend (30 jaar) zien wij dit als een serieuze beperking in de toekomst, en ben ik dus gaan uitzoeken wat zoiets zou kosten. Dit gaat zo rond de €9000 euro zijn. Nu ben ik benieuwd of er een mogelijkheid bestaat om hiervoor een gerechtsprocedure of iets dergelijks op te kunnen starten, en of de kans groot is om een vergoeding hiervoor toegekend te krijgen. Zijn er mensen die soortgelijke situaties kennen?