Voel me wat oneerlijk behandeld door leerkracht
Geplaatst: 01 feb 2019 23:37
Beste forumleden,
Ik zit nu in 4e jaar secundair onderwijs en heb autisme. Dit jaar heb ik een nieuwe leerkracht fysica die ook mijn klastitularis is. Hij is een goede man, maar soms probeert hij té goed te zijn. Hij is erg perfectionistisch. Hierdoor haal ik soms weinig op toetsen bij hem (nog nooit gebuisd maar wel soms net 50%). Dat is vaak omdat hij altijd een manier zoekt om niet alle punten te moeten geven op een bepaalde vraag, en gewoonweg géén punten geeft ookal klopt een deel van je antwoord. Maar vanaf een bepaald moment werd het nog erger. Ik wou iets uit mijn rugzak pakken, maar drukte met de onderkant van mijn hand per ongeluk tegen een vd knopjes van mijn gsm, daardoor maakte mijn gsm een geluid. Dat hoorde hij. Ik wou het proberen uitleggen maar hij wou duidelijk niet luisteren en zei dat ik mijn gsm ‘stil’ moest zetten en moest afgeven. 1, hij stond al stil en 2 ik kon er helemaal niets aan doen. Ik had erg veel zin om daarop te reageren, maar ik gaf mijn gsm gewoon direct met tegenzin af. Na de les vroeg ik om erover te praten. Nu luisterde hij wel, maar geloofde me duidelijk niet en zei dat hij er geen drama over wou maken? Ik wou het niet dramatiseren, ik wou gewoon voor mezelf opkomen en uitleggen dat ongelukken nou wel eens geveuren. Maar dat begrijpt hij duidelijk niet. Ik weet dat hij als leerkracht boven mij staat, maar niet luisteren naar mij en me wantrouwen denk ik dat er wel wat over gaat, en vooral ook mijn gsm moeten afgeven voor zoiets. Ik denk dat hij gewoon moet weten dat iets zoals een ‘perfecte’ wereld of mens niet bestaat. En ook dat je niet misbruik moet maken van het feit dat je hoger staat dan leerlingen. Zou hij zo doen door mijn autisme (dat gevoel krijg ik wel)? Hoe hij doet vind ik niet oké, en als een 15-jarige met autisme durf ik dat te zeggen.
Ik zit nu in 4e jaar secundair onderwijs en heb autisme. Dit jaar heb ik een nieuwe leerkracht fysica die ook mijn klastitularis is. Hij is een goede man, maar soms probeert hij té goed te zijn. Hij is erg perfectionistisch. Hierdoor haal ik soms weinig op toetsen bij hem (nog nooit gebuisd maar wel soms net 50%). Dat is vaak omdat hij altijd een manier zoekt om niet alle punten te moeten geven op een bepaalde vraag, en gewoonweg géén punten geeft ookal klopt een deel van je antwoord. Maar vanaf een bepaald moment werd het nog erger. Ik wou iets uit mijn rugzak pakken, maar drukte met de onderkant van mijn hand per ongeluk tegen een vd knopjes van mijn gsm, daardoor maakte mijn gsm een geluid. Dat hoorde hij. Ik wou het proberen uitleggen maar hij wou duidelijk niet luisteren en zei dat ik mijn gsm ‘stil’ moest zetten en moest afgeven. 1, hij stond al stil en 2 ik kon er helemaal niets aan doen. Ik had erg veel zin om daarop te reageren, maar ik gaf mijn gsm gewoon direct met tegenzin af. Na de les vroeg ik om erover te praten. Nu luisterde hij wel, maar geloofde me duidelijk niet en zei dat hij er geen drama over wou maken? Ik wou het niet dramatiseren, ik wou gewoon voor mezelf opkomen en uitleggen dat ongelukken nou wel eens geveuren. Maar dat begrijpt hij duidelijk niet. Ik weet dat hij als leerkracht boven mij staat, maar niet luisteren naar mij en me wantrouwen denk ik dat er wel wat over gaat, en vooral ook mijn gsm moeten afgeven voor zoiets. Ik denk dat hij gewoon moet weten dat iets zoals een ‘perfecte’ wereld of mens niet bestaat. En ook dat je niet misbruik moet maken van het feit dat je hoger staat dan leerlingen. Zou hij zo doen door mijn autisme (dat gevoel krijg ik wel)? Hoe hij doet vind ik niet oké, en als een 15-jarige met autisme durf ik dat te zeggen.