Ik heb een misschien ongewone vraag waar ik al jaren mee speel en tot nu nooit een sluitend antwoord op vond.
Het gaat om het volgende:
Ik vraag me af... al een hele tijd krijgen jonge kinderen op school ""seksuele voorlichting", het is te zeggen: hoe het theoretisch in zijn werk gaat want de praktijk mogen ze (nog) niet toepassen. Op hun 12de weten ze al waar Abraham de mosterd haalt maar dan komt de vraag: stel, ik heb een dochter of zoon van 14 à 15 jaar, het ene liefje na de ander passeert de revue en van het één en het ander moet ooit HET komen!
De term: "veilig vrijen" komt constant naar voren maar het gaat dan vooral om het vermijden van SOA's dus is een condoom het eerste middel.
Als ik nu een dochter heb van die leeftijd en ik leer haar hoe ze een condoom bij haar vriendje moet omdoen aan de hand van een levensechte rubber dildo, idem dito moest het een zoon zijn om de condoom uiteindelijk op de juiste manier aan te brengen.... ben ik dan strafbaar en wat kan mij in voorkomend geval ten laste worden gelegd??????
Wel voor ogen houdend natuurlijk dat het gaat om een plastieken of rubber namaakpenis (of dildo) en dat het kind in kwestie met geen vinger op een foute manier wordt aangeraakt noch dat er enig vertoon van de echte (eigen) geslachtsdelen zal zijn.