Als dat mogelijk is. De facto, als ik als docent zeg dat dat niet mogelijk is omdat bijv. mijn agenda vol staat, dan heeft de student zich daar bij neer te leggen. Geloof me, ik ben docent en ken de reglementen... Als iemand bijvoorbeeld op de laatste dag van de officiële examenkalender een examen mist, is er uiteraard geen enkele mogelijkheid meer om reglementair een inhaalexamen te organiseren. Ook is het - in tegenstelling tot wat sommigen denken - niet zo dat een docent automatisch een reserve-examen in zijn lade heeft liggen.In tegenstelling tot wat WP002 zegt, dacht ik ook dat in geval van ziekte men verplicht was om je nog een kans te geven.
Nergens staat dat het organiseren van een inhaalexamen een verworven recht van de student is.14.2 Indien een student tijdens de examens wegens overmacht verhinderd is aan één of meer examens deel te nemen, wordt dit onverwijld bij de faculteit gemeld en gestaafd met een geldig bewijsstuk. Een medisch attest wordt aanvaard, mits het door een arts is uitgeschreven op de dag van de ziekte of het ongeval. Een attest waarin enkel de verklaring van de student wordt gemeld (dixitattest) of een attest dat na de ziekte werd geschreven (post-factumattest) wordt niet als bewijsstuk aanvaard. De faculteit gaat na of de student op een andere datum examen kan afleggen.