Even de situatie uitleggen.
Ik volg momenteel les in het laatste semester van mijn opleiding aan de hogeschool. Dit laatste semester bestaat uit 2 onderdelen:
-Opdracht/project (4 weken en enkele dagen gedurende de stage, die vooraf contractueel met stagebedrijf zijn bepaald)
-Stage & scriptie (3 maanden)
Heb gekozen om aan een schoolproject mee te doen ipv een opdracht (dit eind oktober besloten). Oorspronkelijk was het de bedoeling dat dit 4 weken zou duren. Geen probleem, de stage kwam niet in het gedrang, alles oké dus.
Enkele weken later (ergens in november) waren we plots verplicht om enkele keren gedurende de stage terug te komen om het project te presenteren. ==> Dit moeten doorgeven op mijn stageplaats.
Nog wat later veranderde er weer iets aan deze data..ik MOEST 2 weken vakantie nemen van school, hoe dan ook verplicht =/.
Dit gaf natuurlijk al een zeer slechte indruk naar mijn stagebedrijf toe, omdat er dus voor de 3de maal van data werd veranderd..
Bon, dit bleken dus de laatste verandering te zijn. Dus heeft de school een contract opgemaakt voor mn stagebedrijf, met de data dat ik afwezig zou zijn voor de presentatie van dit project.
Eind januari begint het project. Begeleiding van lectoren was maar matig.
2 weken geleden het geschreven deel (van het project) in groep moeten afgeven. Week later begon de stage voor iedereen. Vandaag kregen alle groepsleden van dit project plots een mail dat het noodzakelijk was om deze week plots naar school te komen.
Uiteraard weet ik uit ervaring dat mijn stagebaas hier niet mee zal kunnen lachen (hij vond dat de school totaal niet professioneel handelde door in het begin constant van data te veranderen).
Wat kan ik hier eigenlijk tegen deze lectoren doen?
1) Heb schrik een slechte relatie met mijn stagebaas te hebben, door het gedrag van mijn school
2) Als ik zelf mijn gedacht zou zeggen tegen de betrokken lectoren, dit negatief zou uitkomen voor het project en scriptie.
Oh en nog iets: de datum dat ik naar school moet komen, is geen datum die in het contract staat als afwezige datum..
Wat ik tot nu toe heb gedaan. Mail naar lector gestuurd en stagebaas in BCC gezet, zodat hij het gesprek zou kunnen meevlogen..
Edit: Voor alle duidelijkheid, hier sta ik aan de kant van mijn baas en vind het niet kunnen dat we plots naar school MOETEN.