Dat eerste deel kan ik volgen, zomaar een nul geven kan niet. Een taak buiten de uren moet echter wel kunnen.Eerst kreeg zij geen taken daarna dat ik op school ben geweest dan kreeg zij 1 taak voor een trimester. Doktersattest is gewettigd dus mag ze geen nul krijgen. Taak was dan ook niet tijdens de les LO dat moest zij thuis doen.
Iedereen moet slagen voor elk vak, ook voor lichamelijke opvoeding. Schriftelijke taak? Inderdaad. Dat is verplicht : richtlijnen inspectie, inspectie LO en richtlijnen voor evaluatie.Hoe lost men dat op voor een leerling die door een aandoening kreupel is?
Of die deels verlamd is?
Moet die ook voor LO "slagen"?
Schriftelijke taak voor LO? Ik kan niet volgen....
LO=lichamelijke opvoeding?
Turnen met de vingers volgens richtlijnen......al schrijvend?Iedereen moet slagen voor elk vak, ook voor lichamelijke opvoeding. Schriftelijke taak? Inderdaad. Dat is verplicht : richtlijnen inspectie, inspectie LO en richtlijnen voor evaluatie.Hoe lost men dat op voor een leerling die door een aandoening kreupel is?
Of die deels verlamd is?
Moet die ook voor LO "slagen"?
Schriftelijke taak voor LO? Ik kan niet volgen....
LO=lichamelijke opvoeding?
Oude Belg,Normaal krijgt zij dan het gemiddelde van de klas. Dat is weer iets nieuws. Nog nooit gehoord, ook niet in de slechts 40 jaar dat ik les gaf. Weer iets bijgeleerd Not.
En indien de LO leraar geen fysio is, moet hij in dit geval zijn plaats kennen.
Wees gerust dat alle lesgevenden hun plaats kennen. Gelukkig.
Zie het ook niet zitten dan men iemand een jaar laat overdoen voor LO.
U hebt dan ook nooit een deliberatie meegemaakt, dat is wel duidelijk Overzitten voor LO, muziek, godsdienst/niet confessionele zedenleer gebeurt wel degelijk.
Wat in uw klas gebeurde, gebeurde in uw klas en is niet normatief voor het hele onderwijs. U hebt weet van deliberaties; ik heb er een honderdtal meegemaakt, in verschillende scholen en onderwijsvormen. (nooit in een sportschool, trouwens). Wat die aandoeningen betreft : vrijwel elke school heeft een leerlingbegeleider (of meerdere). We worden inderdaad op de hoogte gehouden van alle leerlingen met problemen en hoe ze aan te pakken. Autisme (zonder h weliswaar) is me niet onbekend. Ik heb heel wat autistische leerlingen (met diagnose) in mijn klas gehad. Studiedagen over autisme worden behoorlijk frequent georganiseerd, ook in de scholen zelf. Vaak is er ook (beperkte) individuele begeleiding bij leerlingen met leerproblemen.Oude Belg,Normaal krijgt zij dan het gemiddelde van de klas. Dat is weer iets nieuws. Nog nooit gehoord, ook niet in de slechts 40 jaar dat ik les gaf. Weer iets bijgeleerd Not.
En indien de LO leraar geen fysio is, moet hij in dit geval zijn plaats kennen.
Wees gerust dat alle lesgevenden hun plaats kennen. Gelukkig.
Zie het ook niet zitten dan men iemand een jaar laat overdoen voor LO.
U hebt dan ook nooit een deliberatie meegemaakt, dat is wel duidelijk Overzitten voor LO, muziek, godsdienst/niet confessionele zedenleer gebeurt wel degelijk.
1. Is een al lang toegepaste methode. In mijn tijd en nu nog. Over 40 jaar zeker. Heb in het middelbaar steeds 5 jongens in mijn klas geweten die in die 6 jaar nooit geturnd hebben ( medische redenen ) kregen allemaal het klasgemiddelde.
2. Gezien de aandoening van de dochter zou ik hier zeker rekening mee houden. En alle lesgevenden kennen hun plaats, zou ik niet durven beweren. Er zijn veel kinderen met aandoeningen, ziekten, authisme ... Zijn die leerkrachten allemaal specialisten ?
3. Ik heb ook weet van deliberaties en had dikwijls vragen bij positieve en negatieve beraadslagingen. Kinderen laten zitten blijven voor deze vakken is onverantwoord. Wie niet kan turnen of zingen ... kan het daar opvolgende jaar ook niet. Die kinderen hebben wellicht andere kapaciteiten die beknot worden. Maar bij deliberaties horen dikwijls andere normen. Ken de regels van 40-50 jaar terug goed : dochter of zoontje van ... Wie kent wie ...