dus waar zit eigenlijk de grond van heel het probleem in deze zaak?
(of wat zou ik misschien wel gedaan hebben als ik poster was :-)Bij het ondertekenen van het schoolreglement: eerst een nota/foontje aan de directie dat de clausule mbt inbeslagname van persoonlijke goederen, deze genuanceerder moet omschreven worden. ->cfr: teruggave aan de ouders indien ze dat vragen, maar GSM niet beschikbaar meer stellen (voor een week) tijdens de schooluren.
Ik heb het al eerder meegemaakt (mbt mijn kinderen) dat een schoolregel helemaal niet duidelijk of té vaag omschreven was.
En dat werd dan aangepast
Zo'n schoolreglementen worden vaak verfijnd en aangepast in het kader van practische cases.
De directie zit met deze siuatie in een stelling waar ze zich niet meer zonder gezichtsverlies kan uitpraten denk ik... Ze snappen ook wel dat hun GSM-regel eigenlijk niet genuanceerd is of voldoende gedefinieerd. Ik zou poster aanraden de directie toch even de richtlijnen en definities van het ministerie mbt "in beslag nemen" onder de neus te schuiven en te vragen of ze hun reglement kunnen verfijnen in de lijn van de overkoepelende wetgeving.
En dan de GSM terug te geven.
Poster, laat je ons iets weten? Ik ben héél curieus