Wat zou het probleem zijn als iedereen zijn GSM ( afgezet ) op een bepaalde plaats in de klas zou plaatsen ?Dat is geen antwoord op mijn vraag. Leerkrachten nemen die af aan het begin van elke les. Zonder geldige reden. In het reglement staat er dat die afgepakt wordt alleen als u die tijdens de les gebruikt.
Beste
Ik zit in het 6de middelbaar en sommige leerkrachten hebben een regel omtrent het telefoongebruik in de les. Ze eisen dat elke leerling die zelf komt afgeven om te vermijden dat er gebruik van wordt gemaakt.
Nu is mijn vraag of zij daar wel het recht voor hebben? In het schoolreglement staat er niet dat elke leerling zijn telefoon moet afgeven, ik heb nooit iets moeten tekenen en bovendien mag het (denk ik) niet dat een leerkracht een persoonlijk bezit zonder reden afneemt. Ik vind het zeer jammer en ook heel irritant dat een hele klas gestraft moet worden door een paar leerlingen die hun telefoon wel gebruiken wanneer het niet mag.
][u]In boven vermelde paragraaf geeft u zelf al aan waarom sommige leraren dit doen.
Dat is het leven : meerderheid gestraft voor minderheden.[/b][/b]
[/u][/i][/b]
Het zou mij deugd doen als iemand hier een antwoord op heeft, dan kan ik een gesprekje houden met de directeur en beleefd vragen of dit niet meer kan gebeuren.
Met Vriendelijke Groeten.