Het antwoord staat in uw onderwerp: natuurpunt inlichten dat er een geringde dode vogel ligt op locatie X.In Belgie worden vogels gevangen om te ringen . Dit met vergunning . Dit om soortgenoten te tellen .
Maar wat moet ik met die vogel doen als hij/zij dood langs de weg/bos ligt met ring aan ?
hoe ver hij van zijn ringplaats migreert, hoe oud hij bij benadering is (en een idee van de gemiddelde levensduur), neemt een groep vogels steeds dezelfde weg of kiezen ze elk voor zich? blijven groepen samen of spitsen ze op... mogelijk veranderende migratiepatronen als je het vergelijkt met veranderend bodemgebruik op die plaatsen... er valt wat uit te halen.Vogel geringd op plaats x . Vastgestelde dood in plaats y . Welk nut kan dat hebben voor de samenleving ?
Héél kortzichtige reactie, willyboy. Als je niet inziet hoe natuur een onwaarschijnlijke invloed heeft op hoe wij nu en in de toekomst zullen / kunnen leven, is er nog veel werk aan de winkel. Als je niet inziet hoe statistieken rondom populaties van soorten bijdragen aan het inzicht dat we kunnen verwerven in hoe de natuur evolueert (en dit ook linken aan andere zaken zoals klimaatopwarming, lucht en water kwaliteit, etc...), dan is het onbegonnen werk om hier aan jou ook maar welke uitleg te geven.Vogel geringd op plaats x . Vastgestelde dood in plaats y . Welk nut kan dat hebben voor de samenleving ?
Wie de bal kaatst...Ik zou willyboy hierover niet al te hard aanvallen.
Ik denk nu eerder dat hij de vraag stelde om even zijn mening te kunnen "ventileren" over natuurpunt. Politics.be ware een betere plaats geweest voor dit soort onzin.Per slot van rekening heeft hij toch de moeite gedaan om een rottende vogel op zijn tafel te leggen en een en ander uit te zoeken.
Ook dat zou wijzen op bijzondere kortzichtigheid.Dat hij het nut van organisaties zoals Natuurpunt betwijfelt, is misschien te wijten aan een of andere nare ervaring die hij met lieden van deze vereniging had.
Tja, in alle organisaties heb je wel rotte appels. Kijk naar SamuSocial... Hoewel deze organisatie fantastisch werk doet, helpen enkele rotte appels hun héle reputatie om zeep...Ikzelf zou voorbeelden uit de eerste hand kunnen aanhalen van een natuurpuntvoorzitter die al jaren het tegengestelde doet van natuurbescherming. Maar dit valt jammer genoeg buiten het bestek van dit item ...
Willyboy, frustratie opwekken bij u, is niet hetzelfde als "medische schade aanrichten voor andere mensen". Voor zover ik weet houdt natuurpunt zich niet bezig met de medische wetenschap, noch met biotechnologie, voeding, etc...Mensen van natuurpunt kunnen heel grote medische schade aanrichten voor andere mensen.