Is er al eens nagegaan of de verkavelaar recent ook eigenaar is geworden van dit smalle perceel. Op zich totaal ONVERKOOPBAAR, wegens veel te smal
De percelen zijn eigendom in onverdeeldheid van 4 eigenaren en dan nog 2 voor een ander stukje. De gemeente heeft de hen voorgesteld hun grond gratis over te dragen. Dan zou de gemeente eventueel nieuwe bomen plaatsen en onderhouden. Maar momenteel is daar niet veel goesting voor.
In de andere reacties gaat het met name over de schadevergoeding m.b.t. de bomen op zich. Dat lijkt nu niet aan de orde. Maar hoe kan ik toch een punt maken van deze "onrechtmatige daad"?
Dat er sprake is van een "fout" lijkt mij logisch. Niet alleen het aspect van de ontbrekende vergunning, de bomen waren nooit bedoeld om te vellen en stonden op andermans terrein.
Er lijkt mij ook "schade". Het volstaat toch dat er een belang is bij het behoud van het voordeel van de bomen (bos in de tuin i.p.v. een verkaveling) ook al zijn het niet mijn bomen.
Wat de "causaliteit" betreft, denk ik dat de advocaat zich vergist. Als de fout alleen de ontbrekende vergunning zou zijn, dan zou ik volgen. Hier is de fout echter veel meer, men heeft bomen geveld die niet voorzien waren en dan nog op andermans grond. Dan is er volgens mij toch een causaal verband, of zie ik dat mis? Wil iemand dat misschien verder uitleggen?
Dank