Hallo,
mijn buur heeft het graafmachine laten komen om zijn tuin af te vlakken. Ze hebben net naast ons gebouwd dus de grond die uitgegraven was voor de funderingen en de rest van het huis was naar de tuin gevoerd. Met andere woorden was er dus een enorme berg grond in hun tuin die ze dus nu hebben afgevlakt. Hun tuin komt ongeveer 2m30 hoger te liggen dan die van mij.
We hebben nog geen permanente afscheiding geplaatst maar zelfs al zetten we een afscheiding van de maximum toegelate 2m kan de buur zo in onze tuin en living (via onze grote schuiframen) kijken. Van privacy zal er dus weinig sprake zijn als we beiden in de tuin zijn. Ik vroeg me af of dit wel legaal is? Ik heb een foto toegevoegd zodat het duidelijker is. Mijn tuin is links onderaan en hun tuin komt op het plateau rechts. Ik weet niet of ze hier een vergunning voor hebben aangevraagd want ik heb nergens zo'n geel papier zien hangen aan de straatkant.
Ik woon in Wallonië dus ik weet niet of de reglementering anders is dan die van in Vlaanderen.
https://imgur.com/a/TcvDGDW