wordt zo stevig gestookt met verbrandingsinstallaties die waarschijnlijk aan geen enkele reglementering voldoen ...
Voor zover ik weet is er enkel reglementeringen m.b.t. nieuw verkochte kachels en niet op het gebruik van bestaande.
Welke zijn de stappen die ik hier kan ondernemen ? Welke instanties moet ik contacteren ?
Vermits het van "de hele wijk" is zal dit moeilijk worden, er is waarschijnlijk geen enkele partij die op zichzelf verantwoordelijk is voor de situatie. De situatie is waarschijnlijk anders indien één partij de oorzaak zou zijn en je van burenhinder kan spreken. In eerste instantie dien je volgens mij de milieudienst van de gemeente/stad te contacteren:
https://omgeving.vlaanderen.be/veelgest ... n-stoken#a
Wel lijkt mij de kans op een (voor jou geschikte) oplossing beperkt, net zoals vb bij smog in de zomer is er niet één partij verantwoordelijk voor het (zwaar) overschrijden van bepaalde normen en voldoet (meestal) elke partij individueel wel aan de normen (vb uitstootnormen wagens,...) waardoor men de verantwoordelijkheid vaak bij overheden/gemeenten tracht te leggen