#1 , 21 aug 2019 15:10
Beste,
Achter ons huis gelegen ligt een stukje grond waar een studio op staat. vroeger was dat 1 stuk grond, in de jaren 70 is daar een studio op gezet, niet vergund, en dan werd die grond opgesplitst. Voordat we ons huis kochten hebben we telefonisch geïnformeerd bij het stadsbestuur wat de mogelijkheden waren van die studio. Hun antwoord toen was dat er niets mogelijk was, gezien het niet op rooilijn staat en ook niet vergund was. In 2016 stellen wij die vraag opnieuw via mail, om die grond eventueel te kopen. Het antwoord was hetzelfde. Geen uitbreiding mogelijk. We waren dus niet gehaast om die grond te kopen, aangezien er geen bedreiging was dat daar een uitbreiding kwam ( het studiootje staat op 7 meter van onze woning achteraan) maar ook geen potentieel was om daar een werkruimte van te maken. in 2017 vraagt de huurder, eveneens voorzitter van een politieke partij in onze gemeente, wat de mogelijkheden zijn van deze grond met als doel deze te kopen. Plots mag de woning worden uitgebreid. Hij heeft deze studio dus gekocht met de bedoeling van die uit te breiden. Wij voelen ons hier serieus bedrogen! Aanvankelijk werd onze klacht niet serieus genomen, nu al iets meer. Ik vraag mij af of er een wet is hieromtrent. Onze advocaat heeft het vertrouwensbeginsel aangehaald, maar ik heb het idee dat hij er niet voldoende van weet. Hij spreekt van vriendjespolitiek, maar wat is de wetgeving daaromtrent.
Alvast bedankt,