de gracht langs mijn perceel kalft in langs mijn perceel.
de gracht is nooit onderhouden door derden, elk jaar in januari maaide ik de bramen en klein gewas op het aangrenzend perceel, meer moeras dan perceel naam waard, herhaling in mei en juli.
mijn perceel is volledig omheind met palen en draad op 1 m van de grens.
nu dreigen die palen door inkalving om te vallen, naastgelegen perceel bevat hoge bomen (+10m)-, elzen) die door de beworteling (veronderstel ik) zich ondergronds uitbreiden zodat de gracht uitbreidt naar mijn richting.
de eigenaar van dit pand is ergens in een rustoord, dement, niet aanspreekbaar dus;
wat kan ik ondernemen?
bomen laten wegnemen (elzen zijn beschermd) en gracht laten her aanleggen, mogelijk probleem is dat ik nooit foto's nam van de oorspronkelijke staat bij de aankoop +10 jaar geleden, een perceelpaal vind ik wel terug. Dit alles kan nog een paar duren tot alles( omheining) omver ligt.
wie moet ik eerst contacteren?
staat de stad in voor het onderhoud van de grachten, nooit zag ik iemand, behalve jagers, everzwijnen, reeën
mijn perceel bevat ook een vijver met bronnen en een overloop (teveel aan water) naar deze gracht, op het einde van het perceel, dus dit water is niet de oorzaak van de inkalving.
graag advies over mogelijke te zetten stappen, bedankt