Goedendag iedereen,
Ik ben al heel lang een hele grootte fan van 'Tiny houses'. Voor degene die niet weten wat dit zijn, dit zijn (meestal) houten huisjes gebouwd op een aanhangwagen, al moet het niet noodzakelijk op wielen gebouwd zijn om geclassificeerd te worden als "Tiny house". Nu zou ik graag binnen enkele jaren zelf zo een huisje bouwen en erin wonen, om als jongvolwassenen nog de grootte kost uit te sparen van een huis.... De wetgeving in België is hier echter nog niet toe aangepast (we zouden een voorbeeld aan Nederland moeten nemen...).
Ik ben op de hoogte dat je niet op bosgrond mag bouwen of een woonwagen mag installeren echter heb ik gezien dat sommige bosgronden uitgerust zijn met een elektrische aansluiting alsook wateraansluiting. Er staat dan ook een (meestal vervallen..) chalet op. Nu weet ik ook wel dat deze chalets waarschijnlijk nog stemmen van voor de aangepaste wetgeving omtrent bosgronden. VRAAG : Ik vroeg me dus af of die chalets er nog wettelijk gezien op mogen blijven staan, of ik die mag renoveren, of ik die mag slopen en een nieuwe mag bouwen met dezelfde afmetingen, of ik die mag slopen en mijn "tiny house" als vervanging mag plaatsen (deze zou dus niet permanent zijn omdat het op wielen staat en grotendeels zelfvoorzienend...)
Alvast bedankt,
Etvl