concreet:
6 jaar geleden heeft mijn buurman een houten schutting geplaatst die totaal niet overeenkomt met hetgeen we (mondeling) overeengekomen waren.
Ik heb hem dat aangetekend laten weten en omdat er geen vergelijk mogelijk was heb ik dit als bouwovertreding, aangetekend, gemeld aan de gemeente.
De gemeente heeft daarop gereageerd door te zeggen dat ze het gaan onderzoeken.
Ook heb ik een procedure ingediend bij de vrederechter, maar door het niet opdagen is dat ook dode letter gebleven.
De gemeente erkent dat de schutting daar zonder bouwvergunning staat en ook al zijn we de laatste jaren daarvoor regelmatig op de gemeente voor geweest, ze beschouwen dat niet als een prioriteit.
Nu heeft mijn buurman een groot tuinhuis bijgeplaatst, achter zijn bestaande garage. Hierdoor wordt de oppervlakte van zijn bijgebouwen meer dan 40m².
Hij heeft het fatsoen niet om mij daarover in te lichten en als ik hem daarover aansprak ontaardde dat in bedreigingen en scheldpartijen.
Hierop heb ik opnieuw een klacht ingediend voor een bouwovertreding bij de gemeente.
Om het verhaal kort te maken. Mijn buurman heeft een regularisatie aangevraagd. Volgens de gemeente gaat hij die hoogstwaarschijnlijk ook wel krijgen. Ik mag bezwaren indienen. Op zich heb ik geen bezwaar tegen het tuinhuis, wel nog steeds tegen de platen.
Volgens mijn tuinarchitect, mag/kan de gemeente geen bouwtoelating afleveren voor het tuinhuis, omdat er al een klacht loopt voor een bouwovertreding voor de illegaal geplaatste houten schutting.
Is dit correct?