Vorige week werd er op onze werf in de werfcontainer serieus wat afval gestort, matrassen, dekens, schoenen, dozen afval, papier...ongelofelijk veel. Het gaat om een grote container die je kan huren voor bijna 500 euro om al je bouwpuin in te gooien.
We controleerden het massale gestorte materiaal samen met onze wijkagent en vonden talrijke papieren (betalingsaanmaningen, uitnodigingen justitieassistent, in gebreke stellingen....) met steeds hetzelde adres erop.
De wijkagent kende de betrokken "dame" en wist me te vertellen dat ze leeft van een ocmw uitkering.
Nu is de container overvol en moet ik deze laten weghalen voor het bedrag van 500 euro, hoe kan ik deze kosten het best op deze sluikstortster verhalen?
Ik weet dat er de weg van de gerechtelijke procedure is maar ik vermoed dat er geen 500 euro te halen is bij iemand die leeft van het ocmw.
Ik stelde de wijkagent ook voor om alles te komen terughalen ( door de sluikstortster) of onmiddellijk de 500 euro te betalen (zonder gevolg). Twee opties die ik ook weinig kans geef.
Kan iemand mij aub helpen want ik vrees dat dit mij in alle scenarios steeds veel geld gaat kosten.
Of kan ik hiervoor terecht op het ocmw misschien?
Hartelijk dank.