wegen en verkker - afschrift van ambtshalve process verbaal

nazmul
Topic Starter

wegen en verkker - afschrift van ambtshalve process verbaal

#1 , 13 mei 2015 13:30

Ik krijg brief van wegen en verkeer. verdacht van misdrijf: "article 12, $1, van het decreet van 23 december 2011 betreffende het duurzaam beheer van materiaalkringlopen en afvalstoffen (materialendecreet) het is verboden afvalstoffen achter te laten of te beheren in strijd met de voorschrijften van dit decreet of de uitvoeringsbesluiten ervan."

misschien ik heb die fout gedaan maar ik ben niet zeker wat is mijn fout en wat moet ik niet doen volgende keer?
Ik heb website gezocht maar nergens ik vind official regels/wet over afval zakken.

1) wat mag in blauwe zak en wat niet mag in blauwe zak?
2) wat mag in geel zak en wat niet mag in geel zak?

wij zijn vreemdeling, wij willen leren en respecteren die regels/wet maar zonder uitleg misdrijf brief is toch niet correct.
via internet ik heb gezocht, maar nergens vind ik documentatie over Dendermonde (oost-Vlaanderen) afval zakken regels en wet.

als je iemand laat leren daar na die doe geen fout, maar als je op eerste plaats misdrijf brief doorstuur zonder kans te geven, is toch niet correct of juist?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mei 2015 14:31

Als er een overtreding is krijgt u daar een PV van.
Niet een uitleg over hoe het nu wel moet.

Zie mijn antwoord in uw andere post ...
Mogelijk is dat de oplossing en hebt u vb via de gemeente zaken aangeboden die u als firma niet mag buitenzetten bij gemeentelijk afval.

Maar wegen en verkeer lijkt me dan weer een gewestelijke dienst te zijn. Dus ergens iets gezet waar het niet mocht?

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2011122333" onclick="window.open(this.href);return false;

Turaki

#3 , 13 mei 2015 14:52

Je wordt verondersteld de regels en wetten te kennen. De verbalisant zal u dan ook niet gaan uitleggen wat de regels zijn, maar enkel melden welke wet u overtreden heeft. Het is niet de taak van de verbalisant om u de regels te leren, maar van uzelf.

Reclame

nazmul
Topic Starter

#4 , 13 mei 2015 15:10

Dank u.

Inazuma
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 13 mei 2015 16:32

Heeft u ergens vuil / afvalstoffen achter gelaten op de openbare weg ?

Terug naar “Milieurecht”