Nu bijna een maand geleden kwam mijn kat met slepende achterpootjes bij ons huis aan. Wij vermoede dat ze was aangereden en hebben de dierenarts gebeld (op een zondag) en konden gelijk komen.
Na een kort onderzoek (+-10 min) was de conclusie voor nu dat de kat misschien een verlamming had opgelopen in haar rugwervel. Zijn advies was om haar een nachtje telaten blijven en haar de volgende dag verder te onderzoeken. Mocht het dan nodig zijn om foto's te maken zou hij eerst contact met mij opnemen.
Hier van uit gaande heb ik maandagmiddag toch maar even zelf gebeld, en bleek het dat de foto's al waren gemaakt. Ook waren er verschillende medicaties ingespoten en was ik hier al een behoorlijk kapitaal aan kwijt!
Ik probeerde contact te krijgen met de arts van zondag, waar ik mijn afspraken mee had gemaakt. De assistent moffelde het maar weg als een foutje, maar ik vind het raar dat ze zonder overleg met een behandeling zijn begonnen.
Ik ben nog student en heb hard gespaard om mijn studie verder kunnen te betalen en eindelijk met mijn vriend samen te gaan wonen. Als ze hun woord hadden gehouden had ik gevraagd naar de mogelijke behandeling en kosten ervan (wat mij uit eindelijk totaal €1.044,- heeft gekost) had ik gekozen om haar te laten inslapen. Het katje leeft nu namelijk wel maar is verlamd in staart en rechterachter poot. Haar blaas en ontlasting heeft ze niet in eigenhand vandaar dat ik als een baby voor haar moet zorgen en haar in een bench moet houden.
Ik ben een gesprek met de arts aangegaan en gaf zijn fout toe maar heb er uit eindelijk geen resultaat van gezien behalve een excuus.
Ik vind dit niet terecht gehandeld, maar kom moeilijk aan mijn recht als ik contact met de dierenkliniek heb. Mijn vraag is wat ik hier aan kan doen en of er een mogelijkheid is om in ieder geval een gedeelte van het geld terug te krijgen.
Mijn kat heeft zo geen leven en met vreselijke pijn in mijn hart moet ik haar waarschijnlijk toch in laten slapen