Beste mensen na een arthroscopie van men enkel heb ik een e coli bacterie opgelopen.
Dit is een darm bacterie die normaal gezien dus NIETS te zoeken heeft in men enkelgewricht
Korte samenvatting van wat ik tot nu toe al heb meegemaakt.
Enkele maanden ben ik bij op consultatie geweest voor het vermoeden van een kraakbeen letsel thv talus li.
operatie was eind juni 2012
Na vijf dagen kon ik al vrij vlot stappen en de enkel belasten, na een week maak ik plots rilkoorts.
Opname op spoed naar huis verwezen met augmentin/os. 2dagen later terug enorme pijn aan de enkel
vermoeden van postoperatieve infectie enkel.
Uit de culturen kan men een E-coli bacterie afzonderen.
Verdere opname verpleegafdeling orthopedie en opstarten van antibiotica intraveneus via diep veneuze katheder.
Men enkel is daarna weeral operatief gespoeld
Na één maand in het ziekenhuis opgenomen te zijn lijkt de enkel gekalmeerd te zijn en zijn de infectieparameters bevredigend en mag ik het ziekenhuis verlaten.
Ondertussen blijf ik verder Ciproxine en Daldacine nemen.
Twee weken na men ontslag blijf ik mediaal een vochtcollectie behouden, na punctie blijkt daar nog E- coli bacterie in te zitten.
Waarvoor opname dagziekenhuis, om onder algemene chirurgie lokaal de wonde te draineren, spoelen. (ingreep nummer 3)
Nu blijf ik in de enkel pijnklachten behouden en heb ik een zeer beperkte beweeglijkheid van de enkel waarover ik me sterke zorgen maak.
Ronddraaiende bewegingen kan ik niet meer uitvoeren.
Verder ben ik van een pijnlijke enkel naar een invaliderende enkel gegaan.
Wat kan ik hier verder mee doen, en het ergste is dat ik zelf in dat ziekenhuis werk als operatie verpleegkundige :s.