Totaal irrelevante en zelfs ongepaste opmerking gezien de vraag, waar de TS niets aan heeft en die alleen maar aanleiding geeft tot off-topic reacties op die van u.Ik doe aan zelfzorg, ik behandel dus de meeste kwalen bij mezelf met alternatieve geneesmiddelen én steeds met succes, waardoor ik nauwelijks beroep moet doen op een reguliere arts.
Ik zal vandaag of morgen een juridisch antwoord geven op de vraag van TS.Kunnen we ons misschien terug wat meer op de vraag van TS richten?
Dat is eigenlijk al gegeven:Ik zal vandaag of morgen een juridisch antwoord geven op de vraag van TS.
Het wettelijke monopolie van de zorgverlener gebiedt hem verantwoordelijkheid te dragen. Een arts kan dus een patiënt niet zomaar aan zijn lot overlaten. Als de zorgverlener niet op huisbezoek wil komen en de patient zich niet kan verplaatsen, zal de arts met zijn hulp de patient moeten doorverwijzen naar een collega-arts die wel bereid is op huisbezoek te gaan.Een tante van mij (83) haar huisarts onlangs overleden en zij zoekt naar een nieuwe. Zij heeft allerlei kwaaltjes en is slecht te been. Na een zestal telefoontjes staat zij nog even ver. Geen enkele dokter is bereid naar huis te komen. Is dit toegelaten of strafbaar ?
Inderdaad, en tijd kost geld. De huidige generatie huisartsen willen dat de braadkippen (in casu de patiënt en zijn portemonnee), in hun mond komen vliegen zonder dat ze daarvoor hun gat moeten oplichten.Steeds meer dokters doen geen of zo weinig mogelijk huisbezoeken meer.
Is tijdverspilling voor hen.
Op die tijd kunnen ze 3, 4 patiënten in hun praktijk zien.
Huisdokter is een knelpuntberoep geworden ...
Tijd die verspild wordt aan huisbezoek, betekent ook dat anderen niet geholpen (kunnen) wordenInderdaad, en tijd kost geld.
Zijn met te weinig door Vlaamse numerus clausus , en al dik 2 jaar zwaar overbevraagd ...De huidige generatie huisartsen ...
Dat is ook vermoedelijk de belangrijkste motivatie waarom uw loodgieter de verwarmingsketel komt nakijken. Of waarom de kassabediende uw producten scant aan de kassa.Een tijd geleden was er een onderzoek gedaan onder studenten in de geneeskunde en waaruit bleek dat de voornaamste reden om geneeskunde te studeren het financieel aspect was en niet om mensen te helpen. Helaas kan ik het onderzoek nergens terugvinden.