Moeder wordt opgenomen in ziekenhuis ze had kanker.
Moeder was de hele week nog goed.
Plots belt men mij als zoon op dat er een morfinepomp bij mijn moeder is geïnstalleerd. Ik vraag waarom. Om de longen wat open te zettenen wat comfort te geven. Ze belde mij op om te waarschuwen dat ik niet moest schrikken als ik zou binnen komen in haar kamer. Maar ik mocht niet binnen vanwege Corona. Mijn zuster ging steeds op bezoek bij haar. Mijn zuster gaat dus op bezoek bij moeder en ze was nog vrij goed. Plots komt er een arts binnen die dat weekend van dienst is . Mijn zus is aanwezig. Ze brengt mijn vader en mijn zus op de hoogte dat ze gaan beginnen met morfine. Mijn moeder antwoord dat ze dit niet wil omdat ze geen pijn heeft. Zuster vraagt dan ook waarom ze daarmee willen starten. Om het haar een beetje comfortabeler te maken en longen open te zetten. Arts beweerd ook dat wanneer ze daarmee starten het onomkeerbaar is dus dat er nimmer mee kan gestopt worden. Dus zus denkt dat het voor de pijn was. Arts komt vrij arrogant over en vader zegt nogmaals dat hij geen morfine wilt arts zegt dan je gaat toch niet willen afzien hé en zet dus door morfine. Wij denken dus dat het beter was om de pijn te bestrijden. 'S nachts overlijd mijn moeder. Volgens verpleger die mijn zus nog gesproken heeft toen ze ging kijken toen ze dood was is er begonnen met 20 dan 40 en nadien nog wat bij op uitdrukkelijk aangeven van arts. Wij vinden dit een hele vreemde situatie. Er is dus tegen de wil van mijn moeder in begonnen met morfine. Er is stelselmatig opgedreven. En men heeft ons hier niet duidelijk van ingelicht wat de bedoeling was. Is dit de wettelijke gang van zaken?