achterhalen onbewoond pand

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

achterhalen onbewoond pand

#1 , 11 jan 2015 20:58

Vraag klinkt misschien nogal raar.
Ik vraag me af op basis van welk register een gemeente vaststelt dat een huis niet is bewoond of dat de bewoners er niet officieel zijn gedomicilieerd.

Ik stel deze vraag omdat ik van een gemeente waar ik een eigendom verhuur een aanslag kreeg van tweede verblijf.
Ik interpelleerde mijn huurder daarover en die levert me prompt een attest uit het rijksregister af waaruit blijkt dat hij er wel degelijk officieel is gedomicilieerd.
En hij verblijft daar ook effectief alle dagen.

Quod????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jan 2015 09:16

Ik dacht dat men dat deed aan de hand van de lijst der gedomicilieerden in dat bepaalde pand. Althans hier in Leuven is dat zo. Aan de kust zou dat anders kunnen zijn, met de talloze vakantiewoningen en appartementen

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jan 2015 09:26

Hebt u al eens gebeld met de gemeente met de melding dat dit pand verhuurt is en de huurder er zou gedomicilieerd zijn? Dan kan de gemeente u verdere uitleg geven.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

roharro
Topic Starter

#4 , 12 jan 2015 10:51

Hebt u al eens gebeld met de gemeente met de melding dat dit pand verhuurt is en de huurder er zou gedomicilieerd zijn? Dan kan de gemeente u verdere uitleg geven.
Ik heb de gemeente het attest gestuurd dat ze zelf aan de bewoner hebben uitgereikt en waarin dus staat dat hij er is gedomicilieerd.....sedert meer dan twintig jaar!
Mijn vraag is gewoon technisch van aard uit nieuwsgierigheid om te begrijpen hoe de gemeente kan vaststellen wie op een bepaald adres woont.

Blijkbaar kunnen ze foutloos (via Rijksregister?) vaststellen wie waar woont, uitgaande van de persoonsgegevens.
Maar welke bestanden gebruiken ze om vast te stellen wie er allemaal woont op een bepaald adres, uitgaande van dat adres?
Blijkbaar kunnen ze dat niet foutloos zoniet had ik die aanslag tweede verblijf niet gekregen.

Het is niet aan de kust maar in de provincie Antwerpen.
Heeft niets met toeristische tweede verblijven te maken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Administratief recht”