Gemeente- en provinciebelasting staat mee op de belastingbrief. Als je niet wil dat de achterstallen voor de huisvuilbelasting oplopen dan eens bij de gemeente langsgaan. Je kan ook gewoon wachten...
k Veronderstel dat jij als eigenaar van dit tweede huis het KI declareert op uw belastingsaangifte. Tenzij natuurlijk de woning waar uw dochter woont uw enige woning is; dan mag je die blijven declareren als "eigen woonst"
De algemene gemeente- en provinciebelasting wordt toch niet geïnd via het aanslagbiljet van de personenbelasting?
Daar staan eventueel wel de gemeentelijke opcentiemen bij voor zover men niet in Knokke, Koksijde of De Panne is gedomicileerd.
Maar daar gaat de vraag dus NIET over.
De woning is inderdaad onze eigendom en het KI wordt op onze belastingaangifte vermeld (omdat de woning die we nu betrekken ook onze eigendom is en NIET op belastingsaangifte wordt vermeld). Dochter woont daar gratis, er is geen huurcontract.
@Mava: De woning waar onze dochter is blijven wonen na de verhuis van mij en mijn echtgenoot was gedurende meer dan dertig jaar onze gezinswoning waar we dus met zijn allen waren gedomicilieerd. Sedert wij zes jaar geleden zijn uitgeschreven in de gemeente waar die woning zich bevindt is onze dochter de enige resterende bewoner van die woning.
Ze heeft het on-line nagekeken in het Rijksregister: ze staat effectief als enige op dat adres gedomicilieerd.
Maar sedert ons vertrek uit de gemeente zes jaar geleden komen er dus geen aanslagbiljetten meer voor gemeente- en provinciebelastingen.
Noch voor het vast recht voor vuilnisophalingsdiensten. Ze krijgt wel een afrekening voor het variabel deel van de vuilnisophaling.
Op die periodieke afrekening staat er steeds 0 EUR vermeld voor het vast recht. Alle andere gemeentebewoners betalen wel een vast recht.
Aangezien er voor geen enkele van deze belastingen een aangifteplicht is van de kant van de inwoners, maar ze daarentegen automatisch door de gemeente moeten worden ingekohierd op basis van het bevolkingsregister, heb ik mijn dochter de raad gegeven NIETS te doen.
Maar het blijft een raadsel......want de gemeente stuurt haar wel andere documenten zoals voor periodieke vernieuwing identiteitskaart, verkiezingen, enz.
Enkel als er een taks of retributie mee gemoeid is komt er niets! Utopia?