Ambtswege geschrapt

post09
Topic Starter

Ambtswege geschrapt

#1 , 02 okt 2014 15:50

Ik ben sinds deze week ambtswege geschrapt.
Ik heb tot mijn 19 bij mijn ouders gewoond. Dan heb ik door problemen thuis in dezelfde gemeente een studio gehuurd waarop ik gedomicilieerd stond.
op mijn 21e, vorig schooljaar heb ik mijn studio verlaten en een kot/studentenkamer genomen in Kortrijk voor mijn voltijdse studie aan de hogeschool.
Ik heb meermaals gevraagd aan mijn ouders/familieleden of ik mijn adres bij hun kon zetten omdat wat ik huur een kot is voor kotstudenten. Maar niemand wou dat omdat ze schrik hadden dat ik schulden zou maken en er ooit een deurwaarder aan hun deur zou aankloppen. Ik heb tot nu toe nooit schulden gemaakt, nooit in het rood gestaan. Ik werk tussenin het schooljaar als student om zo uit mijn kosten te komen. Van thuis krijg ik dus geen steun.

Dit schooljaar heb ik vernomen van de kinderbijslagfonds dat ik ambtelijk geschrapt ben. (heeft een jaar geduurd voor ambtelijke schrapping).
Ik kan dit jaar geen studietoelage/kinderbijslag aanvragen. Mijn sis-kaart, identiteitskaart is ongeldig?
En welke gevolgen zijn er nog?

Ik heb niet het geld om iets duurder, een studio/appartement te huren waarop ik mij kan domiciliëren.
Tijdens het weekend ga ik vaak op logement bij vrienden, maar alsook bij hun kan ik mijn domicilie niet plaatsen. Dat brengt ook gevolgen voor de belastingen. Ik vorm/maak geen deel uit vh gezin...

Wat kan ik doen? :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 okt 2014 16:10

ga naar de sociale dienst van je hogeschool. Studeer je aan de VIVES of aan de Hogeschool West-Vlaanderen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 okt 2014 16:47

Idd uw SIS kaart zal niet meer werken ...funktie is wel overgenomen door uw identiteitskaart maar dus ook met ziekenkas gaat u niet in orde zijn.
Ook gaat u bij politie gesignaleerd staan als op te sporen wegens AACB - en wordt u als 'niet-inwoner' beschouwd voor wat betreft boetes ...u zal deze per direct moeten betalen zoals een buitenlander.

Uw ouders zijn wel onderhoudsplichtig tgo u...
Via rechtbank kan u waarschijnlijk ook afdwingen dat ze u wettelijk een officieel adres MOETEN geven. Als het bij hen is best uw post laten doorsturen.

Is toen u afzonderlijk bent gaan wonen de jeugdrechtbank/vrederechter tussen moeten komen?...kan handig zij dat u daar een vonnis van hebt.

Voor de rest zie advies JPV ...mogelijk ook eens bij een http://www.CAW.be" onclick="window.open(this.href);return false; navraag doen en bij het ocmw.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”