#1 , 19 dec 2012 23:11
Mijn zoon 20jaar had onlangs ruzie ivm met zijn vriendin en een andere jongen. Waarbij mijn zoon is opgestapt, maar werd door de andere jongen achterna gelopen met de bedoeling een gevecht uit te lokken, mijn zoon heeft dit proberen te negeren, hij heeft uiteindelijk 1slag toegedient waarbij die andere jongen op de grond is gevallen. Het was een slag met het platte hand in het gezicht van de jongen, die geraakt was aan zijn neus en fel bloede. Een bewoner zag dat de jongen fel bloede en heeft toen de ambulance en de politie gebeld. De politie heeft een pc opgemaakt, met de verklaring van mijn zoon, zijn vriendin, het slachtoffer en de buurtbewoner.Het slachtoffer is met de ambulance voor verzorging naar het ziekenhuis gereden, waar werd vastgesteld dat hij een gekneusde neus had. Onlangs kreeg mijn zoon van de verzekering van het slachtoffer een faktuur van 4500€ met de vermelding dat mijn zoon mogelijk aansprakelijk is voor de schade van hun klant, tevens heb ik ook vernomen van het parket dat de zaak niet voor komt en werd geseponeerd, wegens 4 verschillende verklaringen. Nu vraagt de verzekering hoe het zit met de betaling van die faktuur. Mijn vraag is, moet mijn zoon deze betalen aangezien niet is aangetoond of vastgesteld wie verantwoordelijk is, dit gaat eigelijk om een uitgelopen ruzie, als mijn zoon dit niet betaald wat gebeurd er dan, en kan de tegenpartij zijn verzekering een zaak die geseponeerd is nog aanvechten? We zijn het, het hart van in, zoveel geld en mijn zoon is zeker geen vechtersbaas, hij is zo mager en tenger dat we er zelf van versteld stonden dat die éné slag zo'n inpact gehad heeft, wie heeft raad voor ons?