Huur opzegtermijn van 3 maand.

YasmineDB
Topic Starter

Huur opzegtermijn van 3 maand.

#1 , 10 okt 2012 15:16

Dag

Ik heb al op vele plaatsen een antwoord gezocht op mijn vraag, maar niemand kan mij een zeker antwoord geven.

Ik heb mijn huurcontract opgezegd, met een opzegtermijn van 3 maand.
Kan ik mijn oud appartement binnen de opzegtermijn verlaten, ZONDER nog de laatste maand huur te betalen?
Normaal kan dit niet want dan moet je eerst zelf een andere huurder zoeken die in jouw plaats daar komt inwonen.
Maar het hele huis staat te koop, dus kan ik er niemand anders voor vinden...

Hopelijk brengt iemand mij meer raad!
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 okt 2012 10:02

U moet de huur betalen voor de opzegtermijn van drie maanden. Dat de woning te koop staat verandert daar niets aan.

Turaki

#3 , 15 okt 2012 10:17

Normaal kan dit niet want dan moet je eerst zelf een andere huurder zoeken die in jouw plaats daar komt inwonen.
Een sprookje. Alleen mits akkoord van de verhuurder kan je vroeger vertrekken zonder te moeten betalen, en hij kan als voorwaarde stellen dat er een andere huurder moet zijn hiervoor. Dit is dus geen recht van de huurder, maar een gunst die de verhuurder kan toestaan.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 okt 2012 19:25

En niet vergeten dat u ook nog beschikbaar moet zijn OM de woning ( in dit geval uw deel) te laten bezoeken.

Terug naar “Administratief recht”