beste
in mei 2011 was ik nog schoolgaande.
Tussen de middag zaten ik, mijn vriend en nog twee vrienden in een auto voor de schoolpoort.
We deden dit bijna dagelijks en nooit was er een probleem.
Opeens kwamen er 2 mannen aan, ze klopten op de raam en vroegen om de raam open te doen.
1 van de 2 mannen vraagt ons of het vuil naast de auto van ons is, waarop we antwoorden dat dat niet het geval is en laten hem ons afval zien.
Opeens neemt hij zijn notitieboekje en zegt wij zijn van de politie en voordat jullie hier kwamen zitten lag er nog niets.
Waarop 1 van mijn vrienden het warm begon te krijgen (Hij zat vooraan en aan de achterkant van de audo waren geen ramen want het was een 3-deurs auto en omdat hij het had gedaan) en plotseling mijn richting uit wees, hierop keek de man naar mij en vroeg me mijn identiteitskaart.
Ik zei dat ik niets te maken had met het achtergelaten vuil want ik had mijn eigen vuil in een zakje naast mij in de auto liggen.
De man herhaalt dat hij van de politie is en vraagt me uit te stappen, ik vraag die vriend uit te stappen zodat ik er ook uit kon en de man vraagt me opnieuw naar mijn identiteitskaart en mijn adres. Ik geef hem mijn identiteitskaart en was vergeten zijn legitimatie te vragen maar hij vroeg meteen daarna of ik het zou opruimen, opeens stond de vriend die het gedaan had recht en zegt zal ik het wel even in de vuilbak gooien. De man zegt dat het in orde is en laat zien dat hij achter mijn naam OK heeft geschreven en dat het verder in orde is en dat het bij een waarschuwing blijft.
Nu deze week krijg ik ineens een papier van de politie dat ik aan sluikstorten heb gedaan en dat Elegast mij zal begeleiden en zo verder.
Ik vraag me dus eigenlijk af, ik had niks gedaan en moest toch mijn identiteitskaart afgeven zonder dat hij zichzelf herkenbaar maakte, ze vertelde me dat het bij een waarschuwing bleef en nu opeens moet ik een boete betalen indien ik niet binnen de 15 dagen verweer aanteken.
Ook zal ik bij niet medewerking met elegast een hogere boete betalen.
nu mijn vraag:
is het normaal dat ze eerst zeggen dat het een waarschuwing is en daarna opeens een boete opsturen?
is het normaal dat de boete pas 6 maanden later komt?
groetjes