Wanneer moet ik wonen in de woning?

MRS2203
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wanneer moet ik wonen in de woning?

#1 , 27 dec 2024 19:46

In de akte staat ook dat mijn registratierecht 3% bedraagt. Bij verlaagd tarief staat dat de inschrijfplicht binnen de 3 jaar moet. Bij verklaring van gunsttarief staat dat ik binnen het jaar de woning moet betrekken. Wat is nu juist van toepassing?

-Tot behoud van het verlaagd tarief verbindt hij zich ertoe om aan de inschrijvingsplicht op het adres van het verkregen onroerend goed te zullen voldoen (inschrijving binnen de 3 jaar vanaf heden)

-Hij verklaart tevens dat hij de bij huidige akte aangekochte woning zal betrekken als zijn enige eigen woning en er uiterlijk binnen het jaar te rekenen vanaf de datum van deze akte zijn wettelijke woonplaats te vestigen.

basejumper

#2 , 28 dec 2024 12:18

Beste

Als ze beiden in uw akte staan zijn ze beiden cumulatief van toepassing.
De 3 % registratie (vanaf 1/1/2025 wordt dat 2 %) is van toepassing indien u binnen de 3 jaar registreer op nieuwe adres.
Enige eigen woning binnen de 12 maand heeft doorgaans te maken met het gegeven dat u actueel al een woning zou bezitten en die moet vervreemden binnen de 12 maand na aankoop nieuwe woning. Anders voldoet u niet aan voorwaarde enige eigen woning.
Kan dat een antwoord zijn op uw vraag?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”