@LeenW
Maar TS hééft nog geen nieuwe woonplaats, hij wordt zoekende en weet niet waar hij voorlopig en tijdelijk zal terechtkomen. Dat is heus niet een uitzonderlijke periode bij mensen die emigreren.
Mijn vrienden hebben tussen het tekenen van een compromis en het uiteindelijk kunnen betrekken van hun nieuwe woning en handelspand in het buitenland 9 maanden overbrugd door wisselend te verblijven in diverse vakantiewoningen en vrijstaande tweede verblijven, overal van korte duur. Uiteraard konden ze zich daar intussen nergens inschrijven, een maand hier en dan weer een maand daar…
Ik ben van plan mijn huis te verkopen wegens vertrek naar het buitenland.
Door de verkoop heb ik dan geen domicilie meer. Waar ik zal belanden weet ik ook nog niet .
Ik heb wat tijd ( max 1 jaar ) nodig om uit te zoeken waar ik wil wonen en mij te vestigen.
Zijn domicilie bij zoon of dochter zetten zou niet mogen want hij woont daar ondertussen niet. En waarom zouden studie- of zakenreizen per definitie moeten resulteren in een terugkeer naar Belgenland? Niemand kan weten wat de toekomst brengt.
Langs de andere kant staat TS hier misschien binnen een jaar weer terug. Ik ken er genoeg rond de pensioenleeftijd die andere oorden willen opzoeken, een sprong willen wagen, maar het succes is soms wisselend. Als dat maximaal een jaar duurt kan dat volgens mij perfect onder ‘studie- of zakenreizen’ vallen.