Beste,
Ik heb een tante van 83 jaar.
Ze heeft geen eigen woning en een klein pensioen als inkomen. Ze is moeilijk te been.
Op dit moment logeert ze bij een familie op Mykonos. Daar ging ze vroeger veel naar toe. Wegens haar gezondheid en financiele toestand komt ze zelden terug.
Ze had een referentieadres bij haar zus (mijn moeder) van 84 jaar, die tevens haar administratie op orde houdt.
Na een bezoek van de wijkagent enkele maanden geleden, is haar refrentieadres geschrapt wegens haar verblijf in het buitenland.
Aangezien ze geen beroep meer kon doen op Mutas, hadden wij een aparte ziekteverzekering via europa assistence voor het geval we ze wegens ongeval/ziekte/overlijden naar Belgïe moeten terug repatriëren. Maar een voorwaarde voor de verzekering is een adres in België en die zijn we door het vervallen van het referentieadres kwijt. Dit is onze grootste bezorgdheid.
Is er een mogelijkheid om haar een nieuw referentieadres te bezorgen? Bvb bij mij in Melle?
Anders moeten we haar zogezegd inschrijven in de Belgsiche ambassade van Griekeland. De voorwaarde hiervoor is het hebben van een verblijfskaart op het adres bij de familie op Mykonos. Maar dat zit de Griekse familie niet echt zitten.
Ik ben dus op zoek naar andere mogelijkheden om:
> een adres te hebben voor haar in Belgïe zodoende we terug een verzekering te kunnen af te sluiten.
Bedankt om dit te lezen
met vriendelijke groeten,
Lieve Decorte