aankoop woning

Carisa73
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

aankoop woning

#1 , 29 dec 2020 10:59

Beste,

Medio sep is mijn bod aanvaard voor de aankoop van een woning. De koopovereenkomst is op 21/9 opgesteld en op 24/9 getekend. Tot mijn grote verbazing was ik er niet van op de hoogte dat ik ambtelijk geschrapt was. De bank heeft mij namelijk daarop geattendeerd, waardoor er vertraging is opgelopen in het verlijden van de akte. Ik was namelijk administratief niet in orde en moest dat eerst in orde brengen.

De verkoper heeft mij nu gedagvaard en eist een schadevergoeding.

Mijn vraag is had de notaris niet op de hoogte moeten zijn van mijn ambtelijke schrapping? Ook heb ik gelezen dat mijn handtekening op het koopcontract ongeldig is , klopt dat? Is het koopcontract hierdoor dan nietig verklaard?

alvast bedankt voor uw advies.

vriendelijke groeten,
Carissa

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 29 dec 2020 13:35

Neen, dat is uw verantwoordelijkheid. Hoe komt het dat je niet op de hoogte was hiervan? Zoiets komt toch echt niet uit de lucht vallen...

Carisa73
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 dec 2020 15:01

Dat klopt, ik was er niet van op de hoogte, maar moet de notaris geen informatie verzamelen over de identiteit van koper en verkoper ?

Reclame

Sirkii

#4 , 29 dec 2020 16:50

24/9 ? : Je hebt dan toch nog tijd tot 24/1 om de akte te verlijden ? Tenzij er een snellere afhandeling bedongen was. Als bank en notaris akkoord zijn zou je voor 24/1 de volledige koopsom kunnen betalen mits sleuteloverdracht. De akte komt dan later.

bosprocureur

#5 , 29 dec 2020 17:32

24/9 ? : Je hebt dan toch nog tijd tot 24/1 om de akte te verlijden ? Tenzij er een snellere afhandeling bedongen was. Als bank en notaris akkoord zijn zou je voor 24/1 de volledige koopsom kunnen betalen mits sleuteloverdracht. De akte komt dan later.
Wordt dan gewoon de compromis geregistreerd of zo ?

Terug naar “Administratief recht”